Pozrite sa, ktoré marketingové stratégie využívajú svetové značky pre dosiahnutie úspechu ?
V tomto článku sa dozviete, aké marketingové stratégie využívajú svetové značky. Bližšie sa tiež pozrieme na značky ako Coca-Cola, Apple, Starbucks či Nike. Predstavíme vám stratégie, ktoré im prinášajú úspech a ako sa nimi môžete inšpirovať aj vy.
Každá svetová značka je totiž taká úspešná, ako úspešný je jej marketing. A nie len samotný produkt.
Najväčšie spoločnosti si síce nechávajú svoje informácie a know-how pre seba. Sú viazaní prísnymi dohodami o mlčanlivosti. Ich marketing je však možné analyzovať a študovať.
Aj v marketingu platí, že učenie sa od úspešných je skvelá cesta, ako sa úspešným stať.
6 marketingových stratégii, ktoré využívajú takmer všetky svetové značky
Niektoré značky vedú slávni vizionári. Niektoré majú obrovský rozpočet. No takmer všetky majú spoločné určité princípy, na ktorých stavajú svoj úspešný marketing.
1. Každá svetová značka je unikátna
Práve tým sa aj prezentuje a odlišuje od konkurencie. Základný princíp v ich marketingovej stratégii je teda NEkopírovať, ale byť kreatívny. Úspešnou stratégiou sa však dá inšpirovať.
2. Najkonzistentnejšie výsledky prináša značkám obsahový marketing
Teda obsah vo forme videí, obrázkov, blogov a podcastov. Viac obsahu znamená viac zviditeľnenia. Kvalita však nesmie ísť na úkor kvantity.
Každá jedna svetová značka má svoju cieľovú skupinu, na ktorú sa zameriava. Prezentuje jej svoj príbeh a prispôsobuje sa jej obsahom.
Dobrý príklad je celosvetovo známy podnikateľ Gary Vaynerchuk. Gary je zakladateľ spoločnosti VaynerMedia a expert na sociálne siete. Jeho úspech stojí práve na pravidelnom vytváraní obsahu pre svoju cieľovú skupinu.
Na svoje sociálne siete vypúšťa nové príspevky každých pár hodín. Na základe toho buduje vlastnú značku a neustále zvyšuje základňu svojich fanúšikov.
Ako to, že dokáže produkovať kvantá hodnotného obsahu? Jednoducho dokumentuje svoj podnikateľský život. Na dennej báze zdieľa svoje rady, názory, prednášky a skúsenosti.
3. Úspešné spoločnosti spolupracujú s influencermi a známymi osobnosťami
Toto je jedna z najúčinnejších marketingových stratégii. Svetové značky tak dokážu sprostredkovať osobnú skúsenosť s ich produktom, prostredníctvom slávnych ľudí.
Osobnosti priťahujú masy ľudí a fanúšikov, ktorí k ním vzhliadajú. Čo v konečnom výsledku zvyšuje povedomie a hlavne predaj.
Nike sa spája so športovcami, módne značky s herečkami a modelkami. Pri takejto spolupráci je najdôležitejšia prirodzenosť.
4. Svetové značky využívajú na svoje reklamné kampane unikátne #hashtagy
Samotný hashtag #️⃣ slúži ako kľúčové slovo. Pod ním sa zjednotia všetky príspevky s daným hashtagom.
Použitím hasthagu sa tak môžu ľudia pripojiť k značke a zdieľať jej posolstvo. Takto sa kampaň dokáže šíriť bez dodatočného financovania.
Na hashtagoch stavajú svoje obrovské marketingové kampane značky ako Redbull, UnderArmour či L’Oréal.
5. Za top značkami stojí komunita fanúšikov
Ide o ľudí, ktorí majú k danej značke vzťah. Obľubujú ich produkty a opakovane si ich kupujú. Ďalšou kľúčovou stratégiou je teda vytváranie vlastnej komunity fanúšikov. Tá prináša značke dodatočný marketing, v podstate zadarmo.
6. Aj svetové značky využívajú v marketingu silu súťaží.
Ľudia totiž radi súťažia a ešte radšej vyhrávajú. Súťaž o produkt alebo niečo dostatočne hodnotné dokáže osloviť široké masy ľudí. Súťažné kampane tak dokážu priniesť výsledky, ktoré niekoľkonásobne prevýšia náklady.
Ako to ale všetko stíhať? Väčšina z top spoločností rieši len určitú časť zo svojho marketingu. Zvyšok delegujú na marketingové agentúry a freelancerov.
Teraz sa pozrieme na 4 konkrétne spoločnosti. Na to, čo ich robí úspešnými a vďaka akej marketingovej stratégii vynikajú medzi ostatnými.
Coca-Cola je rovnaká viac ako 100 rokov
Coca-Cola nevybočuje zo svojej marketingovej stratégie už viac ako 100 rokov. Práve naopak, stavia na nej. Ide o konzistentnosť. Produkt a samotná značka Coca-Cola je totiž po celý ten čas takmer rovnaká. Logo, slogany a posolstvo značky sa nesie v rovnakom duchu už celé desaťročia.
Vďaka tejto stratégii ide o jednu z celosvetovo najznámejších značiek. Značka však nespí na vavrínoch. Aj keď je celosvetovo známa, naďalej investuje do marketingu množstvo peňazí. Odhaduje sa, že Coca-Cola minie na svoj marketing ročne viac ako 4,3 miliardy dolárov.
Čo si z toho zobrať? Konzistentnosť buduje dôveryhodnosť a povedomie značky. Je to však dlhodobý proces, ktorý nikdy nekončí.
Apple je neustále v pohybe
Apple ? neustále vyvíja novšie a lepšie produkty. Produkty, ktoré sú samé o sebe inovatívne, veľmi estetické a jednoduché na používanie. Už len to samotné je na oko lákavé.
Avšak hlavná marketingová stratégia je iná. Stojí na tom, vyvolať v ľuďoch pocit potreby vlastniť ich produkt. Teda ukázať to, ako im dokáže produkt zlepšiť život.
Keďže je Apple neustále v pohybe, jeho zákazníci vytvorili doslova kult. Kult ktorý je nadšený z každého nového produktu Apple. Pri uvedení nového produktu na trh sú zákazníci ochotní čakať aj celú noc pred ich predajňami, aby si ho hneď kúpili.
Marketingovú stratégiu značky Apple dokonale zhrnie citát zakladateľa spoločnosti Steva Jobsa:
“Ľudia nevedia čo chcú, až kým im to neukážete.”
Čo si z toho zobrať? Ponúknite zákazníkom to čo chcú a presvedčte ich o tom. Vyvolajte u nich pocit potreby. Stavte na jednoduchosť a príťažlivý dizajn. Buďte originálni a hlavne inovatívni.
Starbucks stavia na interakcii s ľuďmi
Každý, kto už navštívil Starbucks ☕ zrejme videl, ako sa ľudia fotia s pohárom kávy, na ktorom je napísané ich meno. Ľudia to robia dobrovoľne a radi, pretože je to trend. Pre Starbucks to je naopak reklama zadarmo. Často dokonca schválne skomolia meno, len aby u ľudí vyvolali akciu napr. zdieľanie fotky.
Takáto interakcia s ľuďmi je hlavnou marketingovou stratégiou Starbucks. A to aj online na sociálnych sieťach, kde je Starbucks veľmi aktívny. Dominuje najmä Twitter a Instagram.
Značka pravidelne publikuje rôzne informačné, edukačné ale aj vtipné príspevky. Zdieľa fotografie zákazníkov, odpovedá im na správy a vytvára si s nimi vzťah.
Čo si z toho zobrať? Venujte sa sociálnym sieťam. Prostredníctvom nich si vytvárajte s fanúšikmi vzťah. Ponúknite im viac informácií, rád či zábavy, aby mali dôvod vás sledovať.
Nike predáva príbeh
Marketing značky Nike nestojí na produktoch a ich špecifikáciách. Stojí na príbehu, ktorý má za sebou takmer každý ich model. Príbeh totiž vyvoláva emócie a ľudia si ho skôr zapamätajú. To samozrejme zvyšuje predaje.
Nike sa spája najmä so športovcami a prostredníctvom nich buduje svoje kampane. Reklamy od Nike motivujú. U zákazníkov vyvolávajú pocit potreby a chcenia športovať.
Čo si z toho zobrať? Každý produkt alebo služba môže ponúknuť nejaký druh príbehu. Ktorý dokáže vyvolať určité emócie. Ak ste dosť kreatívni, môžete z toho len vyťažiť.
Inšpirujte sa tým, čo funguje
Existuje množstvo lekcií, ktoré sa dajú naučiť z marketingových stratégii svetových značiek. Inšpirujte sa tým, čo funguje. Dodržujte konzistentnosť, buďte v pohybe, využívajte sociálne siete, predávajte príbeh atď. Vyberte si to, čo vám vyhovuje, skúšajte a testujte. Ak to budete robiť dostatočne dobre, výsledky budú stáť za to.
S nastavením marketingovej stratégie a zároveň jej zastrešením vám vieme pomôcť aj my. Neváhajte nás kontaktovať.