Ak sa zaujímate o online marketing už nejakú dobu, slovné spojenie “content marketing” by vám nemalo byť cudzie. Možno úplne neviete, čo to znamená, ale určite ste o content marketingu buď počuli alebo niekde čítali. Tento článok je tu ale preto, kto chce dostať podrobné vysvetlenie, čo to content marketing je.
Čo je content marketing? Aká je definícia?
Content marketing alebo tiež obsahový marketing je technika, ktorej hlavným prostriedkom je obsah. Ide o tvorbu, publikovanie ale tiež zdieľanie prínosného obsahu pre čitateľa. Obsah by mal byť relevantný, autoritatívny a skutočne hodnotný.
Obsah by mal byť tiež vytváraný za účelom zaujať čitateľa a nasmerovať resp. motivovať ho k nákupu.
Ciele obsahového marketingu
Samozrejme cieľom obsahového marketingu nemusí byť prioritne nákup alebo konverzia. Obsahový marketing môže mať za cieľ zvýšenie povedomia o značke a teda budovanie značky. Pomocou content marketingu môže nová značka vstupovať na trh a komunikovať tak cieľovej skupine svoju filozofiu.
Okrem budovania firemnej značky môže obsahový marketing budovať hodnotu značky.
Content marketing = kvalitný obsah
Obsahový marketing alebo content marketing ma prinášať určité riešenia pre čitateľa. Obsahový marketing je kvalitný obsah, ktorý môže dávať odpovede, ponúkne riešenie alebo vnukne nové otázky a dá priestor na zamyslenie sa. Ide o obsah vhodný na zdieľanie či obsah, ku ktorému je možné vrátiť sa o nejakú dobu neskôr.
Ak má niekto z vašich známych problém, radi mu tento obsah budete odporúčať.
Čo nie je content marketing
Obsahový marketing nie je lacný PR článok v rozsahu jedna normostrana! Určite to nie je článok, ktorý vznikol len za účelom získania spätného odkazu. A určite to nie je lacná tlačová správa, ktorá len komunikuje superlatívy a výhody firmy.
Ako robiť content marketing?
Content marketing chce vypracovať vlastnú stratégiu. Redakčný plán, určiť cieľovú skupinu obsahu alebo tiež konzumenta obsahu. Môžme povedať, že je potrebné jkhvytvoriť persóny resp. vymodelovať daného čitateľa a následne vytvárať obsah na mieru.
Obsah samozrejme nemusí byť len článok. Súčasťou obsahu je tiež grafika, fotky, obrázky, infografika, gifky, videá, rozhovory, recenzie a takto môžme pokračovať.
A na základe formy obsahu je potrebné zvoliť médium, prostredníctvom ktorého budeme daný content šíriť.
Je celom rozumné vlastniť alebo si vytvoriť vlastné médium. Asi najjednoduchšou formou média je firemný blog, osobný blog, YouTube kanál a ďalšie sociálne siete. Samozrejme netreba sa obmedzovať len na vlastné zdroje. Možnosťou je tento obsah publikovať aj na tématický zamerané média ako online magazíny, blogy, weby, fóra a podobne.
Tento druh marketingu určite nie je nárazová aktivita! Je potrebné byť vytrvalý, mať plán a stratégiu. Dôležitá je pravidelnosť!
Mal by som robiť content marketing?
Poďme si zodpovedať túto častú otázku prostredníctvom jednoduchého príkladu. Predstavte si živnostníka, podnikateľa, ktorý sa venuje podlahám.
Poviete si, že ide o biznis, ktorému veľmi obsahový marketing nepomôže. Vráťme sa ale k samotnej podstate obsahového marketingu a to tvorba kvalitného a prínosného obsahu, ktorý dávať odpovede na otázky a rieši tak problém.
Viete si predstaviť, aký počet ľudí rieši otázku drevených podláh pri rekonštrukcii bytu?
- Výmena drevených podláh
- ochrana drevených podláh
- kúpa novej podlahy
- dodávateľ, servis, reklamácie…
- lakovanie, oprava, atď…
Kto iný by mal dať odpovede na tieto otázky prostredníctvom kvalitného obsah ak nie vy? Prostredníctvom obsahového marketingu by ste mali komunikovať ako firma status odborníka na danú tému.
V prípade, ak potrebujete pomôcť s tvorbou obsahu, chcete využiť naše služby copywritingu alebo potrebujete vytvoriť firemný blog či nové firemnú webstránku, neváhajte nás kontaktovať.