Ako robiť kvalitné SEO? Toto sú overené Google trendy, ktoré pretrvajú!
Chcete mať kvalitné SEO? Vyhľadávače sú čoraz viac inteligentnejšie. Spoločnosť Google teraz odpovedá na otázky priamo na stránkach s výsledkami. Taktiež sa zvyšuje počet dopytov pre hlasové vyhľadávanie.
Prevádzkovatelia web stránok sa obávajú, že to drasticky ovplyvní ich SEI stratégiu SEO. Mnoho krát sa nás pýtate:
“Ako robiť kvalitné SEO?”
Z tohto dôvodu sme zostavili nasledujúci prehľad piatich SEO trendov, ktorým dôverujeme:
1. Hlasové vyhľadávanie
Už v roku 2014 spoločnosť Google vo svojej štúdii odhalila, že viac ako 40% respondentov používa hlasové vyhľadávanie. Pre dospievajúcich používateľov bola táto hodnota dokonca vyššia ako 50 percent!
Podľa štúdie každý piaty dopyt na mobilných zariadeniach sa teraz uskutočňuje prostredníctvom hlasového vyhľadávania.
Vzhľadom na rastúce používanie digitálnych asistentov a inteligentných domácich zariadení budú užívatelia pravdepodobne používať funkcie ako hlasové vyhľadávanie v nasledujúcich rokoch oveľa častejšie.
2. Štruktúrované údaje sa stávajú dôležitejšími
Google vyhľadáva stále väčšiemu množstvu dátových materiálov. V súčasnosti je spoločnosť Google schopná vytvárať vlastné zmysluplné meta-popisy už z existujúceho obsahu.
Okrem toho vyhľadávač používa štruktúrované dáta na vytvorenie úryvkov. Vzhľadom k tomu, že dostupný priestor sa zmenil v usporiadaní reklám, mali by ste sa uistiť, že vytvoríte úryvky, ktoré používateľov zaujmú.
Pamätajte si, že domovské stránky nemôžu získať do tohto úryvku recenziu, to dokážu len podstránky. Kvalitné meta-popisy môžu výrazne zvýšiť mieru prekliku (Click Through Rate) na vašej web stránke.
Spoločnosť Google potrebuje štruktúrované údaje, aby sa vôbec mohli zobrazovať do útržkov. Tu sú ďalšie príklady takýchto úryvkov:
• Hviezdičkové hodnotenie (recenzie)
• Otváracie hodiny
• Adresa
3. Používateľský zážitok alebo UX
Kto dnes hovorí o “optimalizácii pre vyhľadávače” jednoducho zaspal dobu. Dnes sa už nesnažíme optimalizovať web stránky pre vyhľadávače, ale pre ľudí. Z tohto dôvodu má používateľský zážitok veľmi dôležitejšiu úlohu.
Nasledujúce OnPage faktory, ktoré by sa mali nachádzať vo vašom zozname úloh ako prvé:
• Rýchlosť načítania web stránky: pomocou nástrojov, ako je gtmetrix, môžete skontrolovať časy načítania vašich webových stránok. Môžete tiež použiť bezplatný nástroj PageSpeed od spoločnosti Google na meranie výkonnosti svojich stránok.
• Technicky bezchybné web stránky: Používatelia sú stále náročnejší a mali by byť schopní spoľahnúť sa na to, že vaše stránky budú použiteľné. Na začiatok sa môžte pokúsiť obmedziť používanie Adobe Flashu.
• Mobilná optimalizácia: viac ako polovica všetkých vyhľadávacích dopytov sa vykonáva vo väčšine oblastí na smartphonoch alebo tabletoch. Tým pádom sa stáva oveľa dôležitejším uspokojiť túto potrebu používateľov.
4. AMP: Zvýšenie rýchlosti mobilnej web stránky
Mobilná optimalizácia je dnes štandardom pre vytváranie nových web stránok. Vďaka zrýchleným mobilným stránkam (Accelerated Mobile Pages) a progresívnym webovým aplikáciám vám spoločnosť Google ukáže, ako urobiť mobilnú web stránku ešte rýchlejšou.
Tieto zrýchlené mobilné web stránky sú už súčasťou Google vyhľadávača. Očakáva sa, že téma “AMP” získa ešte väčšiu dynamiku v tomto a budúcom roku. Kvôli jej obmedzeniam by ju ale nemala používať každá webová stránka.
Tieto stránky sú často zbavené obrazov, efektov, štruktúry a pozostávajú z čistého textu, preto sa tieto web stránky načítajú tak rýchlo.
Napríklad pre spravodajské web stránky ako sme.sk, alebo firemné blogy je AMP optimálnym riešením ako zrýchliť web a zlepšiť jeho vyhľadávanie.
5. Na obsahu záleží
Hoci sa algoritmus vyhľadávača Google neustále zlepšuje, stále potrebuje obsah vo forme textu na určenie relevantnosti.
Google urobil v posledných rokoch obrovské zlepšenia v analýze textového obsahu a používa najnovšiu technológiu s aplikáciou Rankbrain na lepšie pochopenie obsahu.
Tento skok v kvalite bude pokračovať aj v budúcich rokoch, keďže systém sa neustále zlepšuje. Vaším cieľom by preto malo byť aj naďalej ponúknuť na svojej web stránke kvalitný obsah.
Oplatí sa kvalitné SEO?
SEO a hlavne kvalitné SEO je dôležitou súčasťou online marketingu. Na druhej strane ani kvalitné SEO nerozhoduje o úspechu či neúspechu vášho online podnikania. Treba si uvedomiť, že SEO je beh na dlhú trať, ktorá si vyžaduje:
- komplexnú analýzu,
- vytvorenie stratégie,
- finančnú investíciu,
- čas.
Na druhej strane vám môže kvalitné SEO zlepšiť pozície vo vyhľadávaní a priniesť viac návštevníkov na web stránku.
Je dobré zvážiť si, kam investovať svoj čas a peniaze. Kvalitné SEO môže byť efektívnym nástrojom vašej marketingovej stratégie ale zároveň čiernou dierou ak neviete čo robíte.