Nový spotrebný produkt dvoch značiek Motorola & PUMA: Tenisky RS-X
Počas uplynulých 90 rokov spoločnosť Motorola vytvorila niektoré z najznámejších mobilných telefónov na svete, ktoré zadefinovali momenty v móde a popkultúre. Dnes sa Motorola a PUMA posúvajú o krok ďalej a oznamujú nové partnerstvo.
Partnerstvo Motorola a PUMA bude s exkluzívnou teniskou RS-X ? oslavovať znovuvytvorenie technológie a športovej módy. Táto nostalgická kolekcia bude spájať histórie športu, módy, technológie a inovácií – to všetko inšpirované dizajnom mobilných telefónov Motorola.
Čo sa týka partnerstva, Adam Petrick, PUMA’s Global Director for Brand & Marketing dodáva,
“Sme nadšení, že môžeme spolupracovať so značkou, ktorá je rovnako odhodlaná presadzovať pokrok v inováciách a kultúre. Spolu s Motorola, prinášame do sveta tenisiek novú úroveň s úplne novou iteráciou RS štýlu z 80.rokov navrhnutého s detailami inšpirovanými technikou.”
Renata Altenfelder, Motorola’s Global Brand Marketing Lead tiež hovorí,
“S viac ako 90 rokmi inovácií, vytvorila Motorola niektoré z najobľúbenejších mobilných telefónov, ktoré zadefinovali momenty v móde a popkultúre. Táto spolupráca s PUMA oslavuje spojenie štýlu a technológií, ktoré sa medzi sebou neustále inšpirujú.”
Čo je to Co-branding
Co-branding alebo teda “spoločná značka” je trendom v reklame, ktorý kombinuje reklamné úsilie dvoch alebo viacerých značiek a vytvára nový spotrebný produkt. Medzi najnovšie príklady spoločnej spolupráce patria napríklad vozidlá Ford F150 a motocykle Harley Davidson, výrobca mobilných telefónov Motorola a tenisky PUMA a Apple a Nike.
Výhody a nevýhody co-brandingu
Existuje niekoľko výhod, ktoré sa týkajú spoločnej značky v co-brandingu, ktoré zahŕňajú:
- generovanie príjmu z licenčných poplatkov
- zdieľanie rizika
- väčšia dôvera zákazníkov k výrobku
- zvýšené príjmy z predaja
- technologické výhody
- širší rozsah z dôvodu spoločnej reklamy
- zvýšený prístup k novým finančným zdrojom
- lepší obraz produktu prostredníctvom spolupráce s inými renomovanými značkami
Podobne ako každá iná forma marketingu, dokonca aj takáto spolupráca nie je bez určitých rizík a obmedzení, ktoré zahŕňajú:
- Ak je vízia, hodnoty a etika značiek odlišná, partnerstvo môže v budúcnosti zlyhať
Hľadanie spojenectva so zlými značkami neposkytne zákazníkovi hodnotu a nebude schopná splniť svoje očakávania, čo povedie k zlyhaniu produktu - Firmy by si mali veľmi dobre premyslieť s kým a ako budú plánovať spoluprácu na spoločnom produkte alebo službe, čo bude buď viesť k spoločnému úspechu, alebo spoločnému zlyhaniu.