Poznáte to, keď prídete do predajne a predavačka vás okamžite „vraždí“ pohľadom. Sleduje vás, ako keby ste prišli kradnúť. A keď potrebujete poradiť, dá vám najavo, akú veľkú službu vám robí.
Nie je to pravidlo, no neochotný personál sa nájde takmer všade. V predajniach, v kaviarňach, v reštauráciách či na úradoch.
Riešime marketing, reklamu a ako osloviť čo najviac ľudí, no zabúdame na základnú stratégiu, ktorá predáva najviac!
ĽUDSKOSŤ ako základná stratégia
Keď vás navštívi zákazník, alebo sa obráti na vaše služby, pravdepodobne je u vás ochotný utratiť ? peniaze. Neochota a negatívny prístup ho však od kúpy odradí.
Aj keby nie, nespokojný zákazník nakúpi len raz. Viac sa k vám nevráti. No spokojný zákazník sa bude vracať opakovane.
Nezabúdajte na to, že vy ste tu pre zákazníkov, nie oni pre vás. Oni bez vás prežijú, no vy nie.
Štatisticky sa pri nakupovaní rozhodujeme viac na základe emócií, ako na základe logiky. Sme ľudia a nemali by sme na to zabúdať ani v predaji.
Ľudskosť by mala byť kľúčovou firemnou hodnotou a tiež hodnotou zamestnancov.
Váš prístup k zákazníkom sa odrazí na výške vašich príjmov.
Stavte na empatiu a proaktívny prístup
Nereagujte a nebuďte pasívni. Konajte! Vy predsa predávate. Nebuďte však otravní.
Ukážte snahu, ukážte empatiu.
Snažte sa zákazníkovi čo najlepšie pomôcť. Snažte sa vcítiť do jeho potrieb. Správajte sa k nemu tak, ako by ste to ocenili vy, keby ste boli zákazníkom.
Ponúknite mu to, čo najlepšie naplní jeho potreby, nie to, čo vám najviac zarobí.
Stály zákazník je najcennejší zdroj príjmu.
Vždy sa snažte dodať niečo navyše. Či už je to malá pozornosť, zľava alebo rada. Dajte zákazníkom niečo navyše a verte, že to ocenia.
Vlastníte reštauráciu? Vyčleňte si mesačne 10 fliaš ? vína a oboznámte zamestnancov, aby ich počas mesiaca náhodne rozdali zákazníkom. Ako poďakovanie za návštevu a pozornosť podniku.
Takmer s určitosťou sa k vám budú vracať pravidelne a navyše o tom povedia aj svojim známym.
“Ľudia často zabudnú na to, čo ste povedali alebo spravili, ale nikdy nezabudnú na to, ako sa pri vás cítili”
Ľudský prístup je vizitka dobrej firmy
Existuje veľa vecí, ktoré môžu byť konkurenčnou výhodou. Ľudský prístup je jednou z nich. A navyše je zadarmo.
- Z pohľadu majiteľa:
Je vašou povinnosťou nastaviť základné firemné hodnoty a poučiť nimi svojich zamestnancov. Nezabúdajte na to, že spokojný a nevystresovaný zamestnanec je produktívny zamestnanec.
- Z pohľadu zákazníka:
Ak s nejakou firmou, prevádzkou či predajňou nie ste spokojní, nepodporujte ich. Nechajte ich skrachovať. Inak ich nič neprinúti k zmene.
Keď ste sa stretli s neochotou a negatívnym prístupom, skúste im dať druhú šancu, možno mali zlý deň. Tretiu šancu im však nedávajte.
Podporujte firmy a predajne, ktoré si to zaslúžia a ktoré si to aj cenia.
Takto budú obe strany spokojné a oddelí sa tzv. zrno od pliev.