Mať vlastnú firemnú web stránku je dnes nutnosť, nech sa venujete čomukoľvek. Kto ju nemá jednoducho zaspal dobu a ide sám proti sebe.
Web stránku teda berieme ako samozrejmosť. Prečo však potrebujete na webe aj firemný blog?
Pre tých, ktorí nevedia čo to ten blog je. Môžeme ho definovať tak, že ide o písomnú formu vyjadrenia svojich názorov, skúseností, rád… Teda formou článkov (blogov).
Tu je 5 dôvodov, ktoré vás presvedčia o nutnosti mať na webe aktívny blog:
1. Mŕtva, neaktualizovaná web stránka
Toto je scenár, ktorý sa opakuje najčastejšie. Zaplatíte si vytvorenie web stránky na mieru a získate moderný a pekný web. Ste s ním spokojní a tak už web ďalej neriešite.
Takto to funguje u väčšiny firemných stránok. Po vytvorení zostávajú nedotknuté aj niekoľko rokov.
Keď sa však na webe po dlhú dobu nič neudeje, vyhľadávače ho vyhodnotia ako mŕtvu stránku. A takéto mŕtve stránky posúvajú vo vyhľadávaní nadol na úkor tých, ktoré sú aktívne.
Denne na internet pribudnú milióny nových článkov a príspevkov. Preto je logické, že sa tzv. mŕtva stránka v mori obsahu stratí. Aj o web sa totiž treba starať a nenechať ho zapadnúť prachom.
A ideálnym riešením, ako udržiavať web stránku aktívnu je viesť blog. Čiže do blogu pravidelne prispievať novými článkami, ideálne aspoň jedným za mesiac.
2. SEO, vyššia návštevnosť webu
Blog vám pomáha v SEO, teda v optimalizácii webu vo výsledkoch vyhľadávania. Blogmi ponúknete vyhľadávačom obsah, z ktorého môžu čerpať. Na základe kľúčových slov a slovných spojení vaše články nájdu aj takí ľudia, ktorí o vás predtým ani netušili.
Tým pádom získate nových návštevníkov webu a pokojne aj potenciálnych zákazníkov.
Z mnohých štatistík vyplýva, že až 70% ľudí sa o firme dozvie práve vďaka blogu, ktorý čítali na internete.
Ako to môže fungovať?
Príklad: Venujete sa predaju záhradného nábytku. Napíšete blog napr. o tom – Ako si vyskladať záhradný nábytok lacno a efektívne.
Ak bude dostatočne kvalitný, vo vyhľadávačoch sa môže zobrazovať vysoko. Ľuďom, ktorí budú vyhľadávať tieto kľúčové slová alebo spojenia, sa váš článok zobrazí medzi prvými. Pravdepodobne naň aj kliknú a vy máte nového návštevníka.
Blog má aj tú výhodu, že získate spätné odkazy zadarmo. A to vtedy, ak bude niekto váš článok zdieľať a odkazovať naň.
Pre SEO to je len ďalší bonus, čo vás posunie vo vyhľadávačoch vyššie.
Nečakajte však, že sa každý článok bude zobrazovať vo vyhľadávačoch na prvých miestach. Musí byť naozaj kvalitný. Často takto uspeje len 1-2 články z 20+.
No tie, ktoré tzv. vystrelia, sa budú zobrazovať vysoko. A práve tie vám budú pravidelne prinášať návštevnosť na web.
Pretože blog je trvácny. Články z vášho webu nezmiznú, rovnako ani z vyhľadávačov.
3. Pridaná hodnota pre ľudí
Dobrý blog ponúka ľuďom určitú pridanú hodnotu. Hlavne ak v článkoch nájdu odpovede na svoje otázky a rôzne tipy, rady. Alebo keď ich nejakou formou zabavíte, napr. vtipné historky z podnikania.
Blogom poskytnete návštevníkom webu niečo navyše. S čím súvisí ďalší bod.
4. Dôveryhodnosť v očiach zákazníka
Firemný blog dokáže ľudí lepšie presvedčiť. O tom, že ste odborník a že sa vyznáte sa v tom, čo robíte. Ukážete snahu kráčať s dobou a robiť niečo na viac.
Blogom si dokážete získať dôveru, keďže produkujete niečo hodnotné zadarmo. Teda aspoň zo začiatku, po čase sa vám vynaložené úsilie vráti.
A práve dôveryhodnosť je kľúčová pri samotnom nákupnom rozhodovaní.
5. Konkurenčná výhoda, odlíšenie
Keď nájdete 2 podobné e-shopy alebo prezentačné stránky, je len málo vecí, ktorými ich môžete porovnať. Ponúkajú viac menej to isté, rozdiel je možno v cene.
Blog však dokáže vytvoriť ten zásadný rozdiel, pretože ponúkne ľuďom niečo viac.
Je to ideálny spôsob, ako získať konkurenčnú výhodu. Blog je vaša reklama, ktorá vám zvýši návštevnosť na webe. Tým pádom aj počet potenciálnych zákazníkov. Dokáže vás odlíšiť a posilniť vaše postavenie na trhu.
Ako úspešne blogovať?
Úspešnosť blogu závisí od kvality článkov. Ak budú nekvalitné, ľudia ich nebudú čítať. Aj napriek tomu síce budú mať vplyv na SEO, no neblogujte len kvôli tomu.
Píšte pre ľudí. Nepíšte len o vašich produktoch a službách, alebo o tom, akí ste úžasní.
Snažte sa ľudí nejako informovať, vzdelať, zabaviť. Článkami ľuďom pomáhajte. Píšte o rôznych radách, bežných chybách, vyvracajte mýty. Alebo píšte o vašich skúsenostiach, zážitkoch, vtipných situáciách.
Píšte tak, ako keby ste sa so zákazníkom rozprávali osobne. Alebo ako keby ste niečo vysvetľovali kamarátovi (bez vulgarizmov).
Predtým než začnete, si presne definujte vašu cieľovú skupinu. Ak predávate záhradný nábytok, neblogujte o autách. Vypíšte si všetky možné témy, ktoré by vašu cieľovú skupinu mohli zaujímať.
Postupne si z nich vyberajte a píšte o nich. Vytvorte si harmonogram a snažte sa ho dodržiavať. Ideálne je napísať 1-2 blogy mesačne.
Vždy sa snažte zaujať už samotným nadpisom, aby na článok ľudia vôbec klikli. V článku sa potom držte témy, aby ste nepísali o niečom úplne inom.
Kde získavať námety na články pre firemný blog?
Námety na články môžete získavať z vašej praxe, ale aj z častých otázok zákazníkov. Jednoducho im na ne v článku odpovedzte.
Vždy je o čom písať, nech sa venujete čomukoľvek. Pokojne sa inšpirujte konkurenciou alebo zahraničím, no nekopírujte.
Nepíšte len o tom, čo robíte a čomu sa venujte, ale aj o tom, čoho sa to týka.
Napríklad:
- Ako si vybrať záhradný nábytok do malej záhrady.
- Sprievodca výberom záhradného nábytku pre každé ročné obdobie
- Kedy by ste mali zvážiť kúpu záhradného nábytku?
- Ako sa starať o záhradný nábytok…
- Ako si efektívne zorganizovať záhradný priestor
Dobrá inšpirácia na témy je aj služba Google alerts. Zadáte vami zvolené kľúčové slová a dostanete zoznam najpopulárnejších článkov týkajúcich sa daných slov.
Lepšie výsledky dosiahnete, ak zadáte kľúčové slová v angličtine, no stojí to za vyskúšanie aj v slovenčine.
Spravovať firemný blog svojpomocne alebo agentúra?
Blog môžete písať a spravovať sami. V tomto prípade sa pripravte na to, že sa budete veľa vecí učiť za pochodu. Bude vás to stáť relatívne dosť času a vaše prvé články nebudú dobré.
Aj písanie si vyžaduje tréning.
Výhodou je však to, že sa budete časom zlepšovať a že najlepšie poznáte to, čomu sa venujete. Navyše vás to bude stáť len čas a vynaložené úsilie.
Na druhej strane môžete tvorbu a spravovanie blogu zveriť do rúk agentúry. Agentúra vás odbremení od všetkých starostí a spraví všetko za vás. Poskytne vám kvalitné články z hľadiska obsahu, pridanej hodnoty, ale aj SEO.
Je len na vás, aké rozhodnutie je pre vás výhodnejšie. Každopádne, písať firemný blog sa oplatí a rozhodne by ste s ním mali začať.
Po čase sami zhodnotíte výsledky. A je veľmi pravdepodobné, že s nimi budete nadmieru spokojní.
Chcete vytvárať obsah pre firemný blog? Neváhajte nás kontaktovať