Chcete optimalizovať firemný web pre vyhľadávač Google? Potrebujete zvýšiť organickú návštevnosť webstránky? Riešením je neustále a organizované získavanie kvalitných, spätných odkazov smerujúcich na vašu stránku alebo eshop. Dnes si teda povieme, ako získať spätné odkazy na web alebo ako robiť linkbuilding.
Systematické získavanie kvalitných spätných odkazov
Ak chcete uspieť v záplave konkurencie vo výsledkoch vyhľadávania na Google, je potrebné získavať spätné odkazy na stránku. Hovoríme tomu linkbuilding. Organizované a systematické získavanie kvalitných spätných odkazov bude mať za následok optimalizovanie webu vo vyhľadávači Google.
Laicky povedané, váš web na určité kľúčové slová bude pri vyhľadávaní veľmi vysoko. V najlepšom prípade na prvej strane vo výsledkom vyhľadávania. Najlepšou neplatenou pozíciou pri organickom vyhľadávaní je číslo 4.
Lepšie pozície v organickom vyhľadávaní
Prvé tri pozície sú obsadené platenou reklamou – nástrojom AdWords. Zvyšok je vyčlenený pre organické vyhľadávanie. Tieto pozície dokážete ovplyvňovať mnohými spôsobmi. Kvalitou obsahu, pravidelne pridávaným obsahom ale v prvom rade majú vplyv na tieto pozície spätné odkazy.
Aj preto sa mnohé SEO agentúra, marketér či online podnikateľ snaží získavať spätné odkazy z kvalitných stránok, blogov alebo online magazínov. Ich cieľ je jasný, posúvať sa vo vyhľadávaní čo najvyššie.
Kde získať spätný odkaz na web?
Možnosti ako získať kvalitný spätný odkaz je viacero. Niektoré sú zdarma, iné nie. Niektoré možnosti sú efektívnejšie a niektoré menej.
Poďme sa ale pozrieť na tie najzaujímavejšie formy získavania spätných odkazov:
-
Tvorba skutočne kvalitného obsahu
Táto cesta je zdĺhavá a pracná. Na druhej strane si jej výsledky budete taktiež užívať dlhodobo. Jednoducho začnete budovať skutočne kvalitný obsah, návody s pridanou hodnotou pre čitateľa. Stanete sa odborníkom na danú tému. A v tom najoptimálnejšom prípade sa váš kvalitný obsah bude odlišovať od konkurencie. Napríklad jazykom, ktorým sa budete vyjadrovať. Aktuálnosťou alebo rýchlosťou uverejňovania nových postupov a návodov. V konečnom dôsledku sa stane váš obsah pre trh uznávanou autoritou.
Logicky nato sa váš obsah stane cieľom mnohých odkazov. Váš obsah a vaše informácie budú uvádzané oko zdroj a linky k vám sa začnú kopiť. Je to ten najoptimálnejší prípad “zbierania” spätných odkazov.
-
Publikovanie PR článku
Napíšete PR článok, alebo si ho necháte napísať agentúrou po prípade copywriterom. Článok by mal byť samozrejme unikátny. Určite sa vyhnite duplicitnému obsahu. Hlavne PR článok s aktuálnymi informáciami, pridanou hodnotou pre čitateľa môže uspieť a priniesť požadovaný efekt.
Takýto PR článok môže obsahovať niekoľko spätných odkazov. Nemyslite ale iba na seba. PR článok s dostatočným množstvom obsahu môže obsahovať aj 3 spätné odkazy. Jeden bude smerovať k vám na web. Ďalšie spätné odkazy môžu smerovať na nekomerčné zdroje ako je napríklad wikipedia a podobne.
Publikovanie PR článku nemusí byť finančne náročné. Dôležité pri publikovaní a tvorbe PR článkov je obrátiť sa na odborníka. Agentúra ContentPress dokáže PR článok nielen vytvoriť ale aj zabezpečiť efektívny priestor pre jeho publikovanie.
Nechajte spätné odkazy na reklamnú agentúru
Agentúra ContentPress ma v portfóliu okolo 200 obsahových stránok a blogov na rôzne témy, kde je možné publikovať nami vytvorené alebo vami dodané PR články.
Táto forma získavania obsahu je podstatne rýchlejšia a vyžaduje aj menšie úsilie zo strany klienta. Rýchlejšie sú tiež výsledky, ktoré sa dostaviť za podstatne kratší čas.