Chcete vedieť, ako napísať kvalitný PR článok? V predchádzajúcich dvoch článkoch sme opisovali to, ako by mal kvalitný PR článok vyzerať a kde publikovať PR článok. Dnes si povieme zopár základov o tom, ako takýto PR článok napísať.
V prvom rade sa zamerajte na nadpis PR článku a jeho titulné fotku
Názov článku predáva! Rovnako tak aj titulná fotka. Dajme tomu, že ste stavebná firma, ktorá chce propagovať službu – zatepľovanie bytových domov. Je rozdiel, či názov článku bude znieť takto:
Vyberte si zateplenie Vášho bytového domu od spoločnsoti xyz
alebo takto
Ušetriť tisíce eur ročne vďaka zatepleniu bytového domu? Poradíme Vám ako na to!
Čo by ste vybrali ako titulnú fotku k takémuto článku? Kúpili by ste si z foto-banky fotku bytového domu, alebo spokojného a usmievavého páno, ktorý v ruke drží niekoľko tisíc eur?
Kde publikovať kvalitný PR článok – starostlivo vyberajte médium
Pri písaní kvalitného PR článku dbajte aj na to, kde budete PR článok publikovať. Musíte totiž rešpektovať dané médiu, jeho čitateľov, publikum a fanúšikov.
Mali by ste poznať cieľovú skupinu daného média, vekovú skupinu, príjmovú skupinu či záujmy publika. Nemá totiž zmysel písať, či publikovať článok o náramkových hodinkách na webe, ktorý sa venuje nábytkárstvu.
Písať krátke alebo dlhé články?
Ľuďom sa vraj nechce čítať. Pravda je taká, že ľuďom sa nechce čítať nekvalitné, nezaujímavé a nič nevypovedajúce články.
Ak chcete, aby Váš článok bol čítaný a zároveň aby sa šíril publikom, musíte vložiť do článku skutočnú hodnotu. Čitateľ by mal v PR článku nájsť skutočné riešenie. Respektívne návod, ako svoj problém vyriešiť.
Nebojte sa pripraviť dlhší PR článok, ktorý bude slúžiť aj ako stručný návod na riešenie problému.
A čo na dlhé články GOOGLE? Ten ich ma veľmi rád a dokonca radšej ako tie krátke.
A čo spätné odkazy v článku? – nepreháňajte to a nemyslite len na seba!
Koľko spätných odkazov vložiť do takého PR článk? Mnoho z nás si myslí, že čím viac, tak lepšie. Opak je pravdou. Myslite na to, že ak budete písať PR článok, po publikovaní bude obsahovať tak 2 až 3 spätné odkazy.
A nemyslite si, že by všetky z nich mali smerovať práve na Váš web. Nájdite si tiež autoritatívny web ako je napríklad wikipedia, ktorá po prekliknutí vysvetlí základnú problematiku napríklad technológie, ktorá sa používa pri zatepľovaní. Alebo by sme wikipediu mohli využiť pri opísaní daného materiálu, ktorý sa využíva pri práci.
Nemyslite len na SEO – myslite na kvalitu a pridanú hodnotu. Získate najviac
PR článok by nemal slúžiť len ako SEO článok! Napíšme ho tak, aby ho ľudia čítali. To dosiahneme jedine tak, že napíšeme kvalitný PR článok. Potom ho ľudia budú čítať, zdieľať ho a dokonca sa k nemu vracať.
Takýto kvalitný PR článok nie len že dvihne návštevnosť Vašej firemnej web-stránky ale tiež Vás vyhľadávač GOOGLE posunie vo vyhľadávaní vyššie.
Ak si netrúfate na napísanie vlastného PR článku, neváhajte sa obrátiť na nás. Radi Vám PR článok pripravíme a publikujeme.