Kto mi napíše článok a prečo je dôležité publikovať textový obsah

Dnešná otázka znie, prečo tvoriť textový obsah v podobe článkov a kto mi napíše článok? Mám články písať ja alebo to mám nechať na profesionála? A má dnes vôbec zmysel písať články?

Ak sa trocha venujete online marketingu alebo podnikáte na internete, určite ste si všimli vlnu video contentu alebo tiež rôzneho grafického contentu od info-grafiky až cez sociálne siete špecializujúce sa na obrázkový obsah ako je instagram alebo pinterest. Nezabúdajme ani na audio content ako sú pravidelné audio podcasty či audio knihy.

Všetko je obsahový marketing

Samozrejme že tento druh obsahu (video) je na vzostupe. Aj vďaka sociálnym sietiam, zmene politiky kanálu YouTube ale tiež novým technológiám. Všetko spolu súvisí a podiel obsahu na internete sa pomaličky ale isto mení. Taktiež vyhľadávanie obrázkov a vidí je na Google podstatne presnejšie a jednoduchšie. Čo z toho ale vyplýva?

Mali by sme zabudnúť na textový obsah? Mali by sme zabudnúť na články v blogu. Prestať písať a začať fotiť a točiť videá? To ani náhodou, KOMBINUJME.

Začnime kombinovať textový obsah s iným druhom obsahu:

  • Text + video
  • Text + grafický obsah (foto, obrázky, infografika, galérie)
  • Text + audio

Vyhľadávaču Google vládne text. Najľahšie a najlepšie sa vyhľadáva práve textový obsah. Najlepšie sa obsah optimalizuje práve pre vyhľadávanie a zároveň ma najlepšiu vypovedaciu hodnotu. Diskusia k článku resp. textovému obsahu taktiež prebieha v textovej podobe.

Prostredníctvom textu dokážete svojim fanúšikom a zákazníkom posunúť najpodrobnejšie informácie. Či už píšete blog, ebook alebo návod. Ten im samozrejme môžte okoreniť audio nahrávkou, video návodom alebo foto galériou.

Vďaka textovému obsahu v podobe článkov viete pracovať na lepšej optimalizácii pre vyhľadávanie vašej firemnej stránky, vašich ponúkaných služieb a tovarov v eshope a podobne.

písanie článkovKto mi napíše článok

Kto mi napíše článok a na koho sa pri písaní článkov do blogu alebo PR článkov obrátiť?

Rozumnou voľbou je písať článok sám. Teda ak sa považujete sa odborníka na danú tému v ktorej podnikáte. Ak prevádzkujete eshop s výživovými doplnkami, mali by ste tejto téme určite rozumieť. Môžte teda v rámci eshopu založiť blog a písať odborné články na tému výživa.

Takýto blog Vám môže získať prostredníctvom zaujímavého a vyhľadávaného obsahu čitateľov a následne ich premeniť na zákazníkov. Nie len že takýto content marketing zvýši čísla návštevnosti Vášho eshopu, ale tiež obrat a zisky firmy.

Druhou možnosťou je nechať písanie článkov na copywritera

Copywriter je človek, ktorý sa špecializuje práve na písanie článkov. Určite sa vyberte cestou profesionality. Vy zadávate teému, alebo ju  tiež môžte komunikovať práve s copywriterom a on, píše články. Vy sa venujete biznisu a coypwriter písaniu kvalitných článkov.

Copywriter by Vám mal dodať obsah včas a teda dodržiavať deadline. Článok by mal byť písaný pre Vašu cieľovú skupinu. Gramatická korektúra by mala byť samozrejmosťou rovnako ako aj faktúra sa jeho služby.

Potrebujete písať články do Vášho firemného blogu? Alebo prevádzkujete eshop či firemnú stránku a ešte nemáte blog? Nemáte kapacity na tvorbu textového obsahu? Potrebujete napísať a uverejniť PR článok Neváhajte nás kontaktovať.

 

Author:
Lukas Mikulasko
About:
Online podnikateľ, bloger a marketér. Autor knihy "Značka si ty!"
More articles by: Lukas Mikulasko

1 Comment

Comments are closed.