O tom, aký je textový obsah v dnešnej dobe dôležitý sme písali už v predchádzajúcom článku. Dnes si predstavíme službu spoločnosti ContentPress ale aj to, kto napíše články pre firemný blog najlepšie a na koho túto tvorivú činnosť delegovať.
Firemný blog dnes už nie je žiadnou výnimkou. Mnoho moderných firemných stránok začína “blogovať” a zdieľať svoje know-how. Informuje potenciálnych klientov o nových službách. Predikuje vývoj trhu či píše návody a uľahčuje tak klientom život.ň
Čo môže firemný blog priniesť spoločnosti?
Poďme sa v skratke pozrieť na to, prečo je dnes firemný blog zaujímavý, prínosný a zmysluplný marketingový nástroj:
- zvýšenie návštevnosti firemného webu
- popularizácia a budovanie značky
- zvýšenie predaja pokiaľ ide o eshop
- popularizácia produktov a služieb
- blog ako ďalší komunikačný kanál smerom k zákazníkom a klientom
- lepšia informovanosť zákazníkov o novinkách vo firme
Prečo mnohé firmy ešte neblogujú?
Stále sú ale firmy, ktoré sa do blogovania nepustili z rôznych dôvodov:
- Nevidia v blogovaní potenciál
Netvrdíme, že blog je nutnosť ale výhoda a bonus. Pokiaľ ide o potenciál firemného blogovania, mnohé firmy jeho potenciál nepoznajú.
- Nemajú na blogovanie čas alebo ľudí
Čas sú samozrejme peniaze a zároveň môžme čas považovať za najhodnotnejšiu komoditu na svete. A preto moderné a múdro uvažujúce spoločnosti často krát túto činnosť blogovania delegujú na niekoho iného. Buď si najmú coypwritera alebo agentúru, ktorá bude mať na starosti písanie, korektúru, zabezpečí obrázky a dokonca aj samotné publikovanie článku.
- Nemyslia si, že majú o čom písať
Je možné, že firma nechce o svojom biznise zbytočne rozprávať. Bojí sa konkurencie a zdieľania svojho know-how. Možnosti blogovania sú ale podstatne väčšie ako informovať zákazníkov či budúcich partnerov o interných záležitostiach firmy. Blog by mal byť v prvom rade prínosný pre čitateľov a pre súčasných ale aj budúcich klientov.
Na koho sa obrátiť s tvorbou článkov pre firemný blog?
Na druhej strane už mnohé spoločnosti pochopili význam a výhody firemného blogovania. Kto sa ale najviac hodí na písanie takéhoto blogu?
- Interná osoba – osoba priamo z firmy
Snáď najlepšou možnosťou pre mnohé spoločnosti je osoba zasvätená priamo do firemných záležitostí. Samozrejme záleží od druhu blogu. Pokiaľ spoločnosť chce prinášať informácie z útrob samotnej firmy a oboznamovať klientov, zákazníkov a fanúšikov o dianí vo firme, nie je lepšia voľba, ako písanie blogu prenechať na samotných zamestnancov.
- Copywriter
Firemný blog môže taktiež kŕmiť obsahom najatý copywriter. Ide o profesionála, ktorého táto činnosť skutočne živý.
- Obsahová agentúra
Obsahová agentúra, akou je aj spoločnosť ContentPress sa do značnej mieri špecializuje práve na tvorbu obsahu na mieru. Okrem napísania obsahu, napríklad aj článkov pre firemný blog, agentúra zabezpečí napísanie článku, gramatickú korektúru článku, zakúpi obrázky z fotobanky, ktoré budú súčasťou článku a dokonca samotný obsah vypublikuje na webstránke.
Do budúcna sa môžme pozrieť na to, koľko stojí tvorba textového obsahu, samotné publikovanie a jeho šírenie.
Ak máte záujem o články pre firemný blog, eshop alebo webový projekt, neváhajte nás kontaktovať.