TikTok exploduje. Do dnešného dátumu má viac ako 1 miliardu stiahnutí. To ho radí medzi jednu z najsťahovanejších aplikácií na svete.
Mesačne TikTok používa viac ako 500 miliónov ľudí. A kde smeruje pozornosť ľudí, tam logicky smeruje aj marketing.
Uvedomujú si to aj svetové spoločnosti, ktoré začínajú do tejto sociálnej siete investovať svoje zdroje a čas.
Kým je ešte marketing na TikToku konkurenčnou výhodou a nie nutnosťou, ako v prípade Facebooku.
Čo je to TikTok?
TikTok vznikol pôvodne v Číne, ako aplikácia na zdieľanie krátkych vtipných videí. A to hneď pod dvoma názvami.
Douyin pre čínsky trh a TikTok pre zvyšok sveta.
V roku 2018 TikTok odkúpila vtedy svetovo známejšia spoločnosť Musical.ly. Táto aplikácia pôvodne umožňovala prespievať krátke hudobné videá, formou tzv. lip sync.
Dnešný TikTok je teda spojením týchto 2 aplikácii. No rozmanitosť videí sa stále rozširuje.
Už to nie je len o prespievaných pesničkách a vtipných videách. Užívatelia TikToku zdieľajú všetko.
Dnes je to platforma pre spevákov, tanečníkov, stand-up komikov, módnych nadšencov, kreatívcov atď..
TikTok umožňuje vytvárať krátke videá do 15 sekúnd. Alebo dlhšie videá do 60 sekúnd, formou príbehov (stories). Do videí je možné vkladať hudbu a rôzne filtre a efekty.
Nie každý má odvahu a zručnosti na tvorbu videí
Užívateľská základňa sa tak delí na tých, ktorí tvoria a konzumentov obsahu. Teda divákov, fanúšikov.
Ľudia si vyberajú, čo chcú sledovať. Môžu odoberať ich obľúbených tvorcov a typ videí. Alebo hľadať to, čo ich zaujíma pomocou #hashtagov.
Kto používa TikTok?
TikTok aj Musical.ly boli už od svojich začiatkov zamerané na generáciu Z, tzv. milénialov.
Až 66% ich užívateľov boli tínedžeri a mladí ľudia do 24 rokov. Väčšinu tvorili ženy.
Dnes sa postupne štatistiky vyrovnávajú. Čím viac ľudí TikTok používa, tým sú rozdiely vo veku a pohlaví užívateľov menšie.
Väčšinový základ však stále tvoria mladí ľudia do 30 rokov.
A to je veľmi žiadaná cieľová skupina.
Ako šikovne využiť TikTok v marketingu?
Dá sa to hneď tromi spôsobmi a každý jeden z nich naozaj funguje.
1.Vytvorte si vlastný profil a oslovte vašu cieľovú skupinu obsahom
Najväčšiu odozvu má zábavný a interaktívny obsah. Svoje uplatnenie má však aj náučný obsah.
Generácia Z miluje zážitky. Preto nesedia doma a nesledujú TV.
Nepotrpia si na profesionálnej kvalite obsahu. Potrpia si na originalite, zábave a vzťahu s tvorcom obsahu.
Na TikToku sú veľmi obľúbené výzvy, tzv. challenges, ktorými môžete ľudí vyzvať k interakcii.
Funguje to tak, že nahráte video s nejakou výzvou a pomenujete ju unikátnym hashtagom. Pod týmto hashtagom môžu ľudia pridávať plnenie ich výziev. Môžete to skombinovať so súťažou.
Čím jednoduchšia a „stupídnejšia“ výzva, tým býva odozva väčšia.
Príkladom je výzva moderátora a komika Jimmyho Fallona #tumbleweedchallenge.
Išlo o to, natočiť sa, ako sa hodíte o zem a následne sa kotúľate ako barel sena. Táto výzva mala viac ako 10 miliónov pozretí a tisícky zapojených ľudí.
Ďalší príklad pre výzvu k interakcii je Čínska reštaurácia Haidilao.
Na TikToku ponúkli ľuďom vytvoriť si vlastné menu „DIY (do it yourself) “. Ak natočia postup, pri návšteve ich reštaurácie im toto menu pripravia.
Možnosť DIY menu zaujala viac ako 15 tisíc ľudí a viac ako 2000 ľudí nahralo svoj vlastný recept. Tieto videá videlo viac ako 50 miliónov ľudí, čo je slušná reklama.
2. „Influencer“ marketing funguje aj na TikToku
Môžete sa skontaktovať s ľuďmi s vlastnou fanúšikovskou základňou. Dohodnúť spoluprácu a skrz nich propagovať váš produkt.
Aj tu je kľúčom autentickosť. Váš produkt musí mať určitý vzťah alebo súvis s daným tvorcom, aby nepôsobil príliš reklamne.
3. Platená reklama
TikTok ešte nie je tak používaný a etablovaný ako Facebook alebo Youtube.
To znamená, že reklamný priestor nie je tak preplnený. Platená reklama je teda veľmi efektívna. Dokáže osloviť obrovské množstvo ľudí.
Nebude to tak vždy. Nepremeškajte vlak. Na TikToku zatiaľ nie je veľmi náročné získavať pozornosť ľudí.
Využite TikTok, kým to je stále výhoda.
Je veľmi pravdepodobné, že časom bude TikTok nutnosť. Tak, ako je dnes doslova nutnosťou byť na Facebooku alebo Instagrame.
My už na TikTok-u sme a čo Vy?
Potrebujete poradiť s vytvorením účtu alebo tvorbou obsahu na TikToku?
Kontaktuje nás.