Dnes prinášame zoznam 5 kníh pre (začínajúcich online) podnikateľov. Kníh na túto tému je veľmi mnoho a drvivá väčšina kníh pochádza od zahraničných autorov, ktorí opisujú úspech na zahraničných trhoch s inou legislatívou.
My sme sa rozhodli priniesť vám zoznam 5 kníh ? od česko-slovenských autorov, ktorí pracujú a podnikajú na Slovensku alebo v Česku.
123 tipov pre online a affiliate marketing
- autor: Kolektív autorov
- vydavateľstvo: Affiliate sieť Dognet
- počet strán: 608
- rok vydania: 2020
Niekedy vás a váš projekt vie posunúť jednoduchý tip, často stačí jedna veta a otvorí sa nový vesmír. O správnych tipoch a nápadoch je celé úspešné podnikanie. Preto sme dali dohromady 51 profesionálov z oblasti online reklamy a marketingu s jasným cieľom a zadaním: Spísať najlepších 123 tipov pre online a affiliate marketing.
Kniha je vhodná pre každého, kto pracuje alebo podniká v oblasti online marketingu, prípadne má na starosti alebo pripravuje vlastný online projekt.
Koordinátorom a spoluautorom knižky je Štefan Polgári, ktorý stojí za publikáciami ako Online marketing – tvorba úspešného zarábajúceho webu a Tvorba úspešného zarábajúceho blogu. Tak isto vedie projekt Ecommerce Bridge a spoluzaložil Dognet, jednu z najväčších affiliate sietí v strednej Európe.
“Dostať dobrý tip v správny moment vie zmeniť celý život”.
V tejto knihe ich nájdete 123 a každý z nich vám vie ukázať možnosti, o ktorých ste možno ani nesnívali. A to všetko od 51 profesionálov z online marketingu a reklamy.
KNIHA: 123 tipov pre online a affiliate marketing
Tvorba úspešného zarábajúceho blogu
- autor: Kolektív autorov
- vydavateľstvo: Affiliate sieť Dognet
- počet strán: 410
- rok vydania: 2019
Stať sa úspešným blogerom môže takmer každý. Prelúskajte sa 400 stranovou knižkou, ktorú pripravilo viac ako 40 blogerov a odborníkov na online marketing.
Táto kniha prináša všetko dôležité, čo potrebuje vedieť bloger začiatočník, no aj pokročilý. Nechýbajú úprimné slová od skúsených blogerov a blogeriek a tiež kúsok motivácie pre úspešný štart.
Z autorov nechýbajú profesionáli z viac ako 10 ročnou praxou z online, email či social media marketingu. Dali sme si záležať na tom, aby každý autor priniesol pridanú hodnotu a skúsenosti z praxe.
Vyberáme z obsahu knihy:
- Pár motivačných slov od blogerov
- Základné kroky k vlastnému blogu a ako postaviť WordPress blog
- Ako získať čitateľov blogu zadarmo
- Tvorba obsahu na blogu tak, aby získal návštevnosť z Google zadarmo
- Ako robiť so sociálnymi sieťami a virálnym obsahom
- Email marketing pre blogerov
- Ako sa dá na blogu zarobiť s príkladmi úspešných blogov
- Dohoda spolupráce medzi blogerom a firmou
- Ako je to s legislatívou a blogovaním
- 7 príbehov úspešných blogerov
- 12 bonusov od blogerov pre blogerov
Knižka je vhodná pre všetkých bez ohľadu na vek či profesiu. Stačí chuť realizovať sa, prinášať svojim čitateľom zaujímavé témy a popritom si niečo zarobiť.
KNIHA: Tvorba úspešného zarábajúceho blogu
Online marketing – Tvorba zarábajúceho webu
- autor: Kolektív autorov
- vydavateľstvo: Affiliate sieť Dognet
- počet strán: 507
- rok vydania: 2019
Knižka sa komplexne venuje celému online marketingu. Od pojmov, cez SEO, PPC, legislatívu až po spracovanie landing pages. Zaujme ako začiatočníkov, tak pokročilých.
V knihe je cez 510 000 znakov a 21 videí. Niektoré len informačné, no niektoré majú skoro 30 minút. Na obsahu spolupracovalo cez 30 expertov z Česka aj Slovenska. Každý autor má na starosti svoju kapitolu, ktorej vie dať najvyššiu pridanú hodnotu.
Nielenže získate prehľad o celom online marketingu, ale hlavným cieľom je čitateľa oboznámiť so zarábaním na internete formou affiliate marketingu. Ukázať čo je dôležité, na čo si dávať pozor a na čo nezabúdať.
Snažili sme sa robiť všetko čo najpraktickejšie. V knižke nájdete presné odporúčania a ukážky úspešných affiliate partnerov. Tak isto sa venujeme svetovým affiliate projektom, ktoré pracujú pod krídlami spoločností ako The New York Times a majú hodnotu v desiatkach miliónov dolárov.
Affiliate marketingu sa na Slovensku venujú stovky ľudí a knižka prináša “pohľad” a návod, ako na to. Venujeme sa “ecommerce” affiliate marketingu, ktorý má najvyššiu pridanú hodnotu pre partnerov aj inzerentov. Teda tomu, ako efektívne propagovať produkty tých najväčších e-shopov na Slovensku aj v zahraničí. A to aj pre úplných začiatočníkov.
KNIHA: Online marketing – tvorba zarábajúceho webu
Support – Ako vybudovať úspešný biznis, aj keď robíte jednu chybu za druhou
- autor: Michal Truban
- vydavateľstvo: Premedia
- počet strán: 240
- rok vydania: 2016
Príbeh a návody pre vybudovanie výnimočnej firmy a dosiahnutie úspechu, aj keď robíte jednu chybu za druhou
Vždy som veľmi rád zdieľal svoje skúsenosti a mudroval. Či už prostredníctvom blogov, prednášok alebo priamo mentorovaním. Posledný rok som intenzívne pracoval, aby to bolo všetko pekne pokope v knihe.
Kniha obsahuje 3 časti a 3 vrstvy plné našich chýb a poučení. Prvá časť opisuje ako sme začínali. Druhá, ako sme sa stali jednotkou na trhu. Tretia časť je o zahraničnej expanzii, prežití problémov spôsobených rastom a o odovzdaní firmy.
Okrem príbehu kniha obsahuje mudrovačky – návody. Tie odpovedajú na otázky, ktoré má každý podnikateľ. Po ich prečítaní posuniete svoje podnikanie a život na nový level.
Treťou vrstvou knihy je diskusné fórum s podnikateľskou komunitou a multimediálnym materiálom. Dostanete sa tak k archívnym šmakotám – fotografiám, videám, grafom a konkrétnym emailom. Môžete tam nájsť aj šablóny a dokumenty, ktoré sme vo firme používali a pomôžu vám v podnikaní. Tento materiál bude neustále pribúdať.
Príbeh – ako sme to robili my:
- Fungovanie hackerskej scény
- Začínali sme na strednej škole, ako sme sa spoznali a ako sme získali prvých klientov
- Prišli sme o všetky dáta klientov, potom nám všetky servery zobrala polícia v NBUSR kauze, ale my sme prežili!
- Stali sme sa jednotkou na našom trhu a predbehli sme konkurenciu, ako sme prijímali ľudí, manažovali a ako sme robili marketing
- Expandovali sme do zahraničia a zakladali ďalšie startupy
- Startupová scéna na Slovensku, úspech Nicereply a pobyt v Silicon Valley
- Mali sme problémy s výpadkami, novou architektúrou a firemnou kultúrou
- Našiel som nového šéfa
- Trošku o korupcii a slovensko.digital
- Život na pláži a milionársky dôchodok
Mudrovačky – 21 konkrétnych návodov ako sa to má robiť:
- Ako začať a ako napísať biznisplán
- Ako poraziť konkurenciu a stať sa jednotkou
- Ako získať investora a ako investovať
- Ako kupovať a predávať firmy
- Ako zvýšiť hodnotu svojej firmy
- Ako sa presadiť v zahraničí
- Ako nájsť za seba nástupcu alebo ako nájsť spoluzakladateľa
- Ako prijímať, riadiť, motivovať a vyhadzovať ľudí
- Ako robiť efektívny marketing, aby ste rástli
- Ako prežiť podnikanie a nezabiť sa pritom
- Ako nebyť limitom vlastného úspechu
- A ako ísť na dôchodok v tridsiatke a užívať si
KNIHA: Support – Ako vybudovať úspešný biznis
Na voľnej nohe – Podnikajte ako profesionál
- autor: Robert Vlach
- vydavateľstvo: Jan Melvil publishing
- počet strán: 760
- rok vydania: 2017
Podnikáte na seba? Alebo s tým chcete ešte len začať? Nechajte si poradiť od toho najpovolanejšieho. Robert Vlach, známy podnikateľ a konzultant vám vo svojej 760 stranovej knihe o podnikaní nezávislých profesionálov na voľnej nohe (tzv. Freelancer) poskytne presne tie informácie a skúsenosti, ktoré potrebujete pre svoj úspech a rast.
Kniha ťaží zo skúseností stoviek profesionálov z desiatok oborov a ponúka osvedčené know-how pre podnikanie na voľnej nohe – základy pre prvopodnikateľov, najlepšie praktiky a kariérne stratégie, ale tiež pokročilé nástroje, ktoré ocenia aj profíci s desaťročnou praxou.
Kniha tak pokrýva celé dlhé obdobie rozvoja podnikania. Od prvých krôčikov a začiatočníckych chýb, cez náročné prvé roky, až po plne zavedený biznis postavený na odbornosti a dobrom mene.
Nečakajte však žiadny recept na rýchly úspech. Robert Vlach je na voľnej nohe dlhých 17 rokov a ako zakladateľ úspešného portálu navolnenoze.cz vypočul nespočet podnikateľských príbehov s dobrým aj zlým koncom, z ktorých mnohé uvádza ako príklady.
Ukazuje klady a zápory podnikania a odporúča bezpečné, pomalé stratégie úspechu pre ľudí, ktorí idú so svojim menom poctivo na trh a chcú sa vyhnúť chybám aj slepým uličkám.