PR článok alebo SEO článok by nemal byť len suchým a nudným článkom v rozsahu 1 normostrany a plný kľúčových slov. Dnes by mal skutočne kvalitný PR článok nemal vzniknúť len z dôvodu zaujať vyhľadávať Google ale tiež by mal mať pridanú hodnotu pre samotného čitateľa!
Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako pripraviť zaujímavý a hodnotný PR článok tak, aby zaujal nie len vyhľadávač Google, ale aj samotného čitateľa a motivoval ho k čítaniu a následne k zdieľaniu.
Titulný obrázok
Vo väčšine prípadov ide o prvok, ktorý vzbudí záujem čitateľa a užívateľa. Mnoho ľudí sú vizuálne tipy, ktoré sa nechajú motivovať a kliknú na odkaz práve vďaka správne zvolenému titulnému obrázku PR článku.
Zaujímavý headline PR článku
To je hneď druhá vec po titulnom obrázku, ktorá zaujme čitateľa. Ďalšia skupina užívateľov tvrdí presný opak. Vraj ide o úplne prvú vec. Ide o publikum, ktoré si skôr všimne nadpis ako titulný obrázok. Ide zrejme o individuálnu záležitosť. Skúste si sami zodpovedať túto otázku a určite jej prioritu.
Už samotný názov PR článku by mal vzbudzovať záujem o odpoveď.
Dôležité podnapisi
Podnápisi v článku sú určite viac dôležité, než si možno začiatočník môže myslieť. Treba si uvedomiť, ako dnes užívateľ webu číta články. Zvyčajne to, čo ho po nadpise zaujme sú jednotlivé podnápisi. Jednoducho užívateľ lustruje samotný článok a hľadá v ňom práve tu zaujímavú časť, ktorá mu pomôže zodpovedať jeho otázku.
Video, galéria a obrázky v PR článku
Ak chcete, aby váš text bol atraktívny pri čítaní, nezabudnite formátovať text. Ten by nemal byť vo veľkých blokoch ale práve naopak. Využívajte aj vizuálnu stránku čitateľa. Okrem pekne formátovaného textu pre lepšie čítanie využívajte obrázky, fotky, mapy, videá, infografiku a podobne.
Tabuľky, tučné písmo a citáty
Okrem správneho zarovnávania či formátovania textu nezabúdajte aj na ďalšie formy obsahu ako sú stále obľúbené citáty, tučné písmo, podčiarktnuté písmo. zvýraznený text farbou a tabuľky.
Zodpovedať otázky a pridaná hodnota PR článku
Hovorí sa, že obsah je kráľ. Zamýšľali ste sa niekedy, prečo je tomu tak? Dôvodom je hodnota samotného obsahu a teda jeho prínos. To, prečo užívatelia a čitatelia milujú obsah a vyhľadávajú ho vo vyhľadávači google je fakt, že hľadajú odpovede.
Pokiaľ chcete priniesť čitateľom skutočne hodnotný PR článok čitateľom, je potrebné zodpovedať ich otázky. Ak v nadpise položíte otázku, dajte čitateľom v samotnom obsahu článku minimálne jednu odpoveď a v lepšom prípade prineste aj niekoľko alternatív.
Pokiaľ čitateľ zistí, že ste už v nadpise článku len zavádzal, žiadneho zdieľania či odporúčania sa nedočkáte. Skôr to vyvolá u čitateľa pocit frustrácie a hnevu.
V PR článku preto dávajte čitateľom odpovede, riešenia na problém či nové a zaujímavé informácie, ktoré pomôžu užívateľom riešiť ich problém.
Motivujte čitateľov ku komentáru
Prečo skončiť len pri samotnom čítaní. Vypýtajte si od čitateľa aj nejakú interakciu. Napríklad zanechanie spätnej väzby. Motivujte čitateľov článku, nech vám zanechá svoj názor na samotné riešenie problému alebo názor na článok.
Buď takýto komentár pomôže ďalším čitateľom alebo vám pomôže pri ďalšej tvorbe obsahu.
Súťaž na záver PR článku?
Ak chcete aby sa čitatelia k článku vracali alebo chcete vzbudiť ešte väčší záujem, podporte článok súťažou. Osobne máme veľmi dobré skúsenosti s formuláciou PR článku ako rozhovoru, ktorý sme spojili v závere so súťažou. Nie len že sme zaznamenali veľké množstvo komentárov a názorov k článku alebo samotnému produktu, ktorým sa môže riadiť aj inzerent ale taktiež sme získali množstvo zdieľaní.