Každá sociálna sieť má svoje špecifiká a štýl obsahu, preto si treba vybrať tú najvhodnejšiu pre vás. Nie je potrebné mať účet na každej sociálnej sieti. Je lepšie fungovať kvalitne na jednej, ako na viacerých s menším úsilím, pretože ľudí si treba získať.
V akomkoľvek segmente je základom už všeobecne Facebook. Svojich fanúšikov a cieľovú skupinu tam nájde každý, keďže je na tejto sociálnej sieti takmer 1/3 celej ľudskej populácie.
Na Facebooku prevláda pol na pol textový obsah s vizuálnym. Facebook je aj výborným miestom pre získavanie recenzií, ktoré môžu urýchliť predaj. Ľudia sa totiž pred kúpou často rozhodujú na základe odporúčaní a skúsenosti ostatných.
Druhou najvyužívanejšou sociálnou sieťou s obrovským potenciálom je Instagram. Instagram je založený na vizuále a jeho obsah tvoria fotografie a videá. Podľa rôznych štatistík je dokonca obľúbenejší ako Facebook, ktorý túto sociálnu sieť zároveň vlastní. Na Instagrame sú najzastúpenejšou skupinou mladý ľudia, približne vo veku 12-35 rokov. Preto je vhodný hlavne pre takúto klientelu, no to nie je pravidlom.
Obľúbenou sociálnou sieťou, aj keď skôr v oblasti technológie, ekonomiky a marketingu je Twitter. Twitter je špecifický tým, že každý príspevok ma obmedzený počet znakov a slúži skôr ako informačný kanál pre rýchlu komunikáciu.
V prostredí B2B je využívaná aj sociálna sieť LinkedIn. Využíva sa hlavne pre ponuku a dopyt práce. Zároveň umožňuje zdieľať svoju prácu a informácie o firme pre B2B spoluprácu. Existujú aj mnohé iné sociálne siete, ktoré sú však na Slovensku využívané pomerne málo.