V týchto dňoch, každý z nás používa na vyhľadávanie produktov a služieb vyhľadávače akým je napríklad Google.
Približne 60% všetkých spotrebiteľov využíva Google na vyhľadávanie produktov a služieb a viac ako 80% vyhľadávaní vedie k priamemu predaju alebo návštevám daného obchodu.
Vašim cieľom je optimalizovať web stránku, aby ste získali lepšie pozície vo vyhľadávaní. To by malo byť hlavnou prioritou pre každého vlastníka firemnej web stránky.
Optimalizovať web stránku nie je záležitosťou na jedno odpoludnie.
Algoritmus vyhľadávania od Googlu sa neustále vyvíja, pretože sa pokúša poskytnúť najlepšie výsledky pre svojich používateľov a samozrejme spolu s tým chce zarobiť čo najviac peňazí z reklám Google Ads.
Vaša web stránka musí s novým trendom držať krok. S ohľadom na to by ste mali pravidelne vykonávať nasledujúce úlohy, a tak neustále optimalizovať web stránky.
“Ako optimalizovať web stránku pre vyhľadávače?”
Tieto kroky vám pomôžu zlepšiť pozície vo vyhľadávaní.
1. Analýza kľúčových slov
Všetka optimalizácia vyhľadávania začína Analýzou kľúčových slov.
Musíte poznať svoje aktuálne pozície a dopyt vašich potenciálnych klientov a zákazníkov. Dôležité je to nie len na začiatku akejkoľvek marketingovej stratégie, ale to aj po istom čase príležitostne prehodnocovať.
Veľa vecí sa medzičasom dokáže zmeniť a preto by ste mali mať tieto veci vždy aktuálne.
Pomocou Plánovača kľúčových slov Google – Google Keyword Planner, začnite svojím odvetvím a lokáciou.
Tento nástroj vám poskytne široký rozsah hľadaných výrazov a ako často sa tieto výrazy vyhľadávajú. Taktiež vám tento nástroj ukáže aká veľká je konkurencia v hľadaných výrazoch a to podľa toho, koľko firiem kupuje reklamy na základe hľadaných výrazov.
Snažte sa hľadať čo najviac relevantných kľúčových slov pre vaše podnikanie, ktoré by mali nízku konkurenciu, ale vysoké čísla vyhľadávania.
Akonáhle si tieto pojmy určíte, napíšte ich slovo za slovom. Snažte sa použiť tieto kľúčové slová vďaka ktorým môžte lepšie optimalizovať svoju web stránku.
2. Vytvorte skvelý obsah s kľúčovými slovami
Kľúčové slová sú dôležité. Je to jeden zo spôsobov ktorým algoritmus spája to, čo ľudia hľadajú s obsahom na vašej web stránke.
Je to most medzi zámerom hľadajúceho a informáciami zobrazenými na vašej firemnej web stránke. Musíte sa uistiť, že kľúčové slová, ktoré chcete zaradiť, sú zahrnuté v prvých 100 slovách obsahu.
Uistite sa, že primárne a sekundárne kľúčové slová sú viditeľné.
Avšak, nespadnite do pasce so zámerom obetovať kvalitu kľúčovým slovám kvalitu obsahu.
Navyše sa môže stať to, že zistíte, že chcete vyskúšať a vylepšiť kľúčové slová pre vašu stránku. Google sa pozerá na celkový význam web stránky. Zahrnutie kľúčových slov, ktoré veľmi do textu nezapadnú, pre vás veľa dobrého neurobí.
3. Zrýchlite vašu web stránku
Google postupne začína s penalizáciou pomalých web stránok. Mali by ste sa uistiť, že vaša firemná web stránka je vždy rýchla a responzívna.
Našťastie existuje nástroj na to, aby sme si rýchlosť web stránky mohli otestovať. Funkcia Google Speed Insights vám nielen povie, či sa vaša stránka spúšťa pomaly, ale dá vám taktiež návrhy, ako ju urýchliť.
Je veľmi dôležité aby ste vašu stránku testovali pravidelne. Veci, ktoré robíte na svojich webových stránkach (uverejňovanie nového obsahu, nových produktov alebo stránok) môžu spomaliť vašu web stránku.
Nechcete predsa byť penalizovaní za pomalú rýchlosť vašej stránky, ak ešte ani neviete o tom, že je skutočne pomalá. Dnes je nevyhnutné optimalizovať web stránku nie len pre desktop ale aj pre mobilné zariadenia.
4. Používajte vstupné stránky
Chcete, aby každá z vašich vstupných stránok zohľadnila vaše kľúčové slová. Ak vytvárate vstupnú stránku pre nový produkt alebo propagáciu, skúste použiť kľúčové slovo, ktoré je pre váš produkt najrelevantnejšie, do kópie titulku a tela stránky.
Tipy a triky na začiatok s optimalizáciou vstupnej stránky
-
Obmedzte počet akcií na vstupnej stránke.
Vyskúšajte odstrániť navigačné prvky webových stránok a polia s akýmikoľvek nepotrebnými funkciami. Budete prekvapení, aký jednoduchý dizajn s väčším priestorom môže viesť k väčšiemu počtu konverzií.
-
Jasne vyjadrite hodnotu toho, čo sa ponúka návštevníkovi.
Otestujte varianty nadpisov a text s výzvou na akciu, ktorý sa viac zhoduje s jazykom, ktorý používajú návštevníci na popísanie toho, čo hľadajú.
Nepodceňujte hodnotu, ktorú môže mať dobrý riadok alebo cenová ponuka na spodnom riadku.
-
Priraďte očakávania a potreby návštevníka na základe ich predchádzajúcej interakcie
Testujte kľúčové slová z vašich reklám na kópii vstupnej stránky.
Naozaj sa pokúste porozumieť, kde váš cieľový trh žije online a ako sa ich správy s vami líšia s vašimi skúsenosťami so vstupnou stránkou.
-
Vytvorte dôveryhodnosť a dôveru pre podnikanie.
Testujte na vstupnej stránke ďalšie logá zákazníkov, logá partnerov, cenovú ponuku zákazníka, prípadnú štúdiu zákazníka, recenzie alebo iné formy sociálneho dôkazu.
Taktiež nie je zlý nápad pridať na vstupnú stránku telefónne číslo alebo verifikovaný odznak pre potenciálneho zákazníka, aby dôveroval tomu, že prevádzkujete legitímnu firmu a že nebudú okradnutí alebo oklamaní.
-
Vyskúšajte rôzne ponuky na získanie kontaktných informácií o zákazníkoch
Ak zákazníci nežiadajú o skúšku vášho produktu / služby, je načase vyskúšať vyobchodovať ich informačným papierom alebo bezplatnou e-knihou výmenou za ich osobné informácie.
Keď je primárnou výzvou na akciu formulár vstupnej stránky, ktorý požaduje len e-mailovú adresu, potenciálni zákazníci môžu byť viac ochotní poskytnúť to výmenou za určitú hodnotu.
-
Znížte čas načítania stránky
Keďže viac ľudí používa svoje mobilné zariadenia na prehliadanie internetu, rýchlosť načítania stránky začína hrať veľmi dôležitú úlohu v používateľskom zážitku.
Čím rýchlejšie môžete načítať svoju stránku, tým nižšia je miera odchodov a problémov s okamžitým odchodom (Bounce rate).
5. Aktualizujte svoje titulné stránky
Je dôležité, aby ste vždy optimalizovali názov svojej web stránky. Vyhľadávače sa naň väčšinou spoliehajú pri hodnotení, pretože poskytujú prehľad o obsahu stránky.
Ak chcete vyniknúť v SEO a dostať svoju firemnú web stránku poriadne vysoko, je dôležité hrať podľa pravidiel spoločnosti Google.
Začiatku roka 2019, spoločnosť Google zaznamenala viac ako 74% celosvetovej návštevnosti v oblasti vyhľadávania. Za ňou nasleduje Baidu nad 12%, Bing na 7.87% a Yahoo na 3,50%.
Či už chcete zlepšiť SEO vašich webových stránok alebo zvýšiť vplyv marketingovej stratégie obsahu, optimalizácia názvov stránok je dôležitý krok.
Venujte pozornosť dĺžke textu
Dĺžka názvu vašej stránky môže mať vplyv na to, ako je zobrazená vo vyhľadávači. Ak je príliš dlhá, tak bude automaticky skrátená.
Ak je príliš krátka, Google sa môže rozhodnúť, že vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávania neukáže, alebo jednoducho prepíše váš popis.
Ak chcete, aby vás vyhľadávač Google akceptoval, akceptujte najprv pravidlá, ktoré stanovil Google.
Aj keď je dobré mať na pamäti, ako sa vaše popisy objavujú vo výsledkoch vyhľadávania, neexistuje žiadna penalizácia za použitie dlhého názvu.
Skúste popremýšľať podobne tak ako premýšľa obyčajný užívateľ vyhľadávača. Vžite sa do kože vášho zákazníka.
Napíšte jedinečné nadpisy pre každú stránku
Každá stránka na vašich webových stránkach je jedinečná a mala by sa za takú aj považovať. Pre každú stránku na vašom webe je dôležité mať konkrétne popisné názvy. Názov stránky by mal odrážať individualitu každej stránky a podstránky.
Unikátne popisy pomáhajú vyhľadávacím nástrojom pochopiť, že váš obsah je jedinečný a cenný a tiež prináša vyššie miery prekliknutia.
Prispôsobte si názov stránky na každej stránke vašich webových stránok tak, aby presne opísali, čo je na konkrétnej stránke.
Keďže viac než 57% B2B obchodníkov tvrdí, že optimalizácia prináša viac potenciálnych zákazníkov než ktorákoľvek iná marketingová iniciatíva, nebolo by šikovné, aby ste zabezpečili lepšie optimalizáciu svojej web stránky pre vyhľadávače?
Na stupnici stoviek alebo tisícov stránok sa môže zdať nemožné vytvoriť jedinečný názov pre každú stránku. Avšak, ak si myslíte, že si neviete v tomto smeru poradiť, skúste to s odborníkom na optimalizáciu web stránok.