Ako vytvoriť úspešný e-shop?
Slováci sú veľmi nároční zákazníci. Pri nákupoch online by chceli spojiť štandardné výhody kamenného obchodu (tovar okamžite k dispozícii, renomovaný obchod) a e-shopu (široký výber, podrobné informácie o produkte, dobré recenzie na sociálnych sieťach a porovnávačoch, doprava zdarma).
Čo dokážu zákazníci úspešného e-shopu oceniť
Zákazníci e-shopov najviac oceňujú, ak obchodník ponúka dopravu zadarmo a uvádza detailný popis predávaných produktov. Objednaný tovar najradšej platia v hotovosti po doručení (na dobierku) a doma ho chcú mať už na druhý deň.
Naopak, od nákupu ich odradia zlé recenzie na sociálnych sieťach a cenových porovnávačoch, či chýbajúce skladové zásoby.
Vyhnite sa skrytým poplatkom!
Online zákazníci nemajú radi, ak pri nákupe objavia skryté poplatky.
Podľa DPD E-shopper barometra takmer tretina opýtaných kupuje najradšej v obchodoch, ktoré ponúkajú dopravu zadarmo (32 %) a detailne popíšu predávané produkty (29 %), necelá štvrtina ľudí (23 %) oceňuje, ak k finálnej cene produktu už nie sú napočítané žiadne ďalšie skryté poplatky.
Pre zákazníkov je tiež dôležitá možnosť platby v hotovosti po doručení, či možnosť bezplatného vrátenia tovaru.
Zlé hodnotenie zákazníkov odrádza
Prieskum tiež ukázal, že pre ľudí je veľmi dôležité hodnotenie e-shopu na sociálnych sieťach a porovnávačoch.
„Takmer polovica nakupujúcich (46 %) uviedla, že zlé recenzie ich od nákupu odradia. Zákazníci tiež neradi nakupujú v obchodoch, ktoré nemajú tovar na sklade, alebo uvádzajú príliš dlhý čas doručenia. E-shop bez skladových zásob odradí každého tretieho človeka,“
vysvetľuje Andrea Bačíková, marketing a PR manager DPD SK.
Pre ľudí je tiež veľmi dôležitá bezpečnosť platby. Ak má internetový obchod slabé zabezpečenie platieb, až štvrtina potenciálnych zákazníkov z neho radšej odíde ku konkurencií.
Slováci platia „kešom“ a kartami. Tovar chcú na druhý deň!
Platba v hotovosti po doručení tovaru, na dobierku, je na Slovensku stále najobľúbenejšia.
Najradšej tento spôsob podľa prieskumu využívajú až dve tretiny zákazníkov. Rastúce nároky na rýchlu dodávku tovaru kopíruje i zrýchlenie platieb. Platby platobnou kartou používa pri nákupoch už 45 % ľudí, čo predstavuje medziročný rast o 7 percentuálnych bodov.
Naopak, klasický bankový prevod je na ústupe. Kým v roku 2017 túto možnosť využívala až takmer polovica zákazníkov (49 %) slovenských e-shopov, aktuálne je to už len 38 %.
Preferované spôsoby platby
Úspešný e-shop zaručuje kvalitné doručenie
Pre absolútnu väčšinu ľudí je dôležitá rýchlosť a pružnosť doručovania tovaru.
„Až 92 % ľudí vyžaduje doručenie tovaru na druhý deň od objednania. Takmer rovnako dôležité sú pre zákazníkov možnosti zmeny času a spôsobu doručenia, “
vysvetľuje Andrea Bačíková z kuriérskej spoločnosti DPD
Preferované možnosti doručenia
Až pre dve tretiny Slovákov je dôležité vedieť ešte pred nákupom, ktorá kuriérska spoločnosť im tovar doručí. Dôvodom je podľa nich najmä zvýšenie komfortu, ale aj možnosť výberu doručovateľa, ktorý poskytuje kvalitné služby.