Copywriting je dôležitý

Copywriting je vstupnou bránou do sveta reklamy a marketingu, pretože na webe predáva hlavne obsah. Služby copywritera môžete využiť, ak potrebujete napísať blog, PR článok, popis produktov či infografiky a podobne.

Copywriting nie je len strohé napísanie článku v podobe referátu. Je za tým omnoho viac, ako zameranie sa na danú tému, výber cieľovej skupiny a určenie správnej stratégie a obsahu, aby článok zaujal.

Až 60% používateľov internetu po celom svete smeruje pred samotnou kúpou k vyhľadávacím nástrojom, aby si vyhľadali produkt či službu o ktorú majú záujem.

Na webe je obrovské množstvo materiálu, preto tvoríme kvalitný obsah s využívaním kľúčových slov a SEO, aby vás vyhľadávače ako Google zobrazovali, čo najvyššie.

Máte záujem o copywriting?

copywriting

Copywriting – tvorba reklamných textov

Copywriting neznamená prepisovanie či prekladanie textov, ako to môže spočiatku vyznieť. Znamená to písanie originálnych reklamných textov, ktoré zvyšujú povedomie a predaj.

Copywriter je človek, ktorý takéto texty píše, no nie je to spisovateľ alebo výhradne „pisálek“. Copywriter je predovšetkým kreatívny marketér, ktorý ovláda znalosti predaja a SEO optimalizácie.

Čo je to copywriting

V súčasnosti nepredáva len dobrý dizajn a vizuálna stránka, ale hlavne kvalitné texty.

Copywriting ako nástroj budovania hodnoty a dôvery

Copywriting nepredáva produkty alebo služby priamo ani ich umelo nevychvaľuje. Odhaľuje ich pridanú hodnotu, čím buduje u zákazníka dôveru a následne ho navedie ku kúpe.

Ľudia však nemajú radi, ak im je predávané priamo, preto text „netlačí na pílu“ a necháva zákazníka slobodne sa rozhodnúť.

Hlavnou úlohou copywritingu je vykonanie konverzie, teda prečítanie si textu a cielený preklik alebo predaj produktu či služby. Reklamné texty sú vždy písané individuálne pre konkrétnu cieľovú skupinu a konkrétnu zvolenú tematiku.

Keďže je cieľom vykonanie konverzie, copywriter ich píše ľudským jazykom a čo najjednoduchšie, aby mu porozumel každý.

Aká je úloha copywritera?

Copywriter však text nie len napíše, ale aj gramaticky a štylisticky upraví. Text je členený a obsahuje podnadpisy, aby bol na oko prehľadný a dobre čitateľný.

Reklamný text zahŕňa PR články, príspevky na sociálnych sieťach, newslettery, oznamy, recenzie a podobne.

Copywriting ako efektívny nástroj v službách marketingu

Prázdne reklamy už nefungujú tak, ako kedysi. Aj samotný AdBlock (nástroj, ktorý blokuje zobrazovanie reklám) používa väčšina ľudí, pretože ich takéto reklamy otravujú.

Zákazníka je potrebné presvedčiť a ukázať mu, prečo danú vec potrebuje a čo je jej pridaná hodnota.

Copywriting v službách copywritingu

Najefektívnejšia a najvyužívanejšia forma copywritingu je písanie PR článkov. Ide o nenásilné reklamné články obsahujúce odkazy smerujúce na inzerenta, ktoré sa publikujú na externé, tematicky vhodné weby.

PR znamená public relations, teda vzťahy s verejnosťou. Už z názvu tak vyplýva, že cieľ článku je získať si pozornosť verejnosti a vybudovať si u nej dôveru s cieľom vykonania konverzie.

PR článok predstavuje efektívnu reklamu, ktorá dokáže osloviť konkrétnu cieľovú skupinu a to na mieste, kde sa vyskytuje (tematicky vhodný web).

Kvalitný PR článok od copywritera

PR článok obsahuje kľúčové slová, teda slová a frázy, ktoré ľudia pre daný produkt alebo službu zadávajú do vyhľadávača. Článok je písaný vždy individuálne pre potrebnú tematiku tak, aby zaujal.

Kvalitný PR článok

Kvalitný PR článok by mal čitateľa obohatiť a ponúknuť mu niečo zaujímavé alebo vzdelávacie k danej téme. V takomto článku nechýba ani spomenutá reklama, no čitateľa nenúti nič kupovať.

Ak je text užitočný, je pravdepodobné, že ho ľudia budú nie len čítať, ale aj zdieľať, prípadne ich presvedčí k nákupu. Rovnica je jednoduchá, čím viac ľudí článok prečíta, tým je väčšia šanca na získanie zákazníka.

Aby dosiahol PR článok čo najlepší výsledok, je publikovaný na externý web, ktorý je čo najviac tematicky príbuzný.

Kvalitný PR článok ocenia ľudia aj Google

Unikátny obsah ocenia ľudia aj vyhľadávač Google

Kvalitný a užitočný text ocenia nie len ľudia, ale aj samotné internetové vyhľadávače.

Ľudia v drvivej väčšine klikajú na prvé výsledky vo vyhľadávači. Dokonca častejšie na organické výsledky, ako tie platené!

Platená reklama síce zabezpečí prvé pozície, no udrží vás tam len dovtedy, pokiaľ platíte.

Písanie a publikovanie PR článkov

Naopak pravidelným písaním kvalitných PR článkov a ich publikovaním na vhodné webstránky sa tam dostanete síce pomalšie ale výsledok bude dlhodobý.

PR článok obsahuje spravidla 2-3 spätné odkazy, smerujúce na váš web alebo eshop.

Čím viac je takýchto článkov a čím sú kvalitnejšie a relevantnejšie, tým lepšie na váš web reagujú vyhľadávače. Posúvajú vás tak na lepšie organické pozície, ktoré sú na rozdiel od platenej reklamy dlhodobé.

Linkbuilding

Získavanie spätných odkazov sa odborne nazýva linkbuilding, no aj tu platí, že kvalita poráža kvantitu. Vyhľadávače dokážu obsah a odkazy odmeňovať, ale zároveň aj penalizovať.

Odmeňujú originalitu obsahu a spätné odkazy smerujúce z kvalitných a tematicky podobných webov. Naopak penalizujú duplicitný a kopírovaný obsah a taktiež odkazy smerujúce z množstva nedôveryhodných webov.

Duplicitný a penalizovaný obsah sa vo vyhľadávačoch jednoducho nebude zobrazovať. Preto je dôležité písať vždy nové a originálne PR články a postupne zbierať spätné odkazy.

Príklad na e-shope so slnečnými okuliarmi.

Copywriting a PR články pre e-shop

Predstavte si, že vlastníte e-shop so slnečnými okuliarmi a chcete využiť služby copywritingu a reklamy formou PR článkov.

Nevhodná stratégia je písať PR články priamo o okuliaroch, ich špecifikách a presviedčať ľudí o priamej kúpe. Výsledok len podčiarkuje to, ak je takýto článok navyše publikovaný na nevhodný web, napr. na magazín o autách.

Vhodná stratégia je vyvolať v čitateľovi podnet na vykonanie akcie, túžbu alebo pocit potreby a to na mieste kde sa nachádza. V takomto prípade by bolo ideálne písať PR články, ktoré ľuďom dajú pridanú hodnotu a minimálne si ich prečítajú.

Napríklad o dôvodoch, prečo sa oplatí nosiť slnečné okuliare, o rizikách slnečného žiarenia či o tom, ako môžu doplniť outfit a podobne.

Takéto články môžu byť ďaleko efektívnejšie, hlavne ak sú publikované na tematicky vhodné weby napr. magazín o móde alebo zdraví. Vďaka relevancii sa zvýši možnosť prečítania a tým aj vykonania konverzie.

Prečo využiť služby copywritera?

Copywriting a PR články

Vyžaduje si to množstvo času, úsilia, dávku kreativity a ovládanie gramatiky a predaja.

Copywriter sa musí stať expertom na danú tému a to za krátky čas.

Číta, zbiera a analyzuje čo najviac informácií z kvalitných, ale aj pochybných zdrojov. Z toho si vytvorí vlastný úsudok, aby mohol zhotoviť relevantný a originálny obsah, ktorý zaujme.

Rozhodujú aj skúsenosti

Copywriter je človek, ktorého pracovná náplň je písanie textov. Čím viac textov teda napíše a informácii naštuduje, tým je jeho práca prirodzenejšia a kvalitnejšia.

Zákazníkom podáva informácie čo najzrozumiteľnejšie a ľudsky. Copywriting preto mení prístup k získaniu si pozornosti zákazníka.

V dnešnej konkurenčnej dobe je reklama a odlíšenie sa kľúčové. Stále však platí, že kvalita poráža kvantitu. Dobrý produkt bez reklamy nenaplní svoj potenciál rovnako, ako dobrá reklama bez dobrého produktu.

Ako robíme copywriting a publikujeme články u nás

Originálny a pútavý obsah

Internet je preplnený informáciami a mnohé texty sa opakujú. My vám však pripravíme text tak, aby bol originálny a pútavý. Pri písaní PR článkov dbáme na pridanú hodnotu, teda aby článok bol pre čitateľa prínosný.

Pre každého klienta pripravujeme obsah individuálne, preto píšeme iné články pre advokáta a iné pre e-shop či fitnes centrum. Každý finálny text však gramaticky upravíme, rozčleníme a naštylizujeme, aby bol jednoduchý na čítanie.