Nie je web stránka ako web stránka – na kvalite záleží
Nie je web ako web a ľuďom dnes stačí naozaj málo, aby z web stránky odišli, resp. aby stratili záujem.
V prvom rade tak musí mať web atraktívny dizajn, pretože ten zaujme ako prvý. Dôležitý je aj obsah a celková prehľadnosť pre čo najjednoduchšie orientovanie sa na stránke.
Návštevníkom webu je potrebné všetko uľahčiť, pretože inak môžu stratiť záujem a jednoducho odísť inde. Výhodou je aj zákaznícka podpora dostupná nonstop, na čo postačí zodpovedať najčastejšie kladené otázky.
Dnes musí byť každá dobrá web stránka responzívna. To znamená, že sa web automaticky prispôsobí zariadeniu, na ktorom je zobrazený, ako je mobil alebo tablet.
Online biznisu vládnu mobilné zariadenia a optimalizované web stránky
Viac ako polovica všetkých návštev web stránok a sociálnych sieti dnes totiž prichádza z mobilných zariadení. Smartfóny sú navyše čoraz viac využívané aj pri nákupoch, preto je responzivita kľúčová.
Dokonca aj samotný vyhľadávač Google uprednostňuje vo vyhľadávaní stránky, ktoré sú responzívne a uprednostňuje ich pri vyhľadávaní.
Bezpečnosť na prvom mieste
Dobrá web stránka musí byť zabezpečená SSL certifikátom (zelený zámok pred adresou webu). Pôsobí to dôveryhodnejšie, no základným dôvodom je práve bezpečnosť web stránky. Aj v tomto prípade vyhľadávač Google uprednostňuje vo vyhľadávaní weby, ktoré sú zabezpečené na úkor tých, ktoré nie sú.
Dobre optimalizovaná web stránka pre vyhľadávače
V neposlednom rade je dôležité, aby web stránku aj niekto našiel a dozvedel sa o nej. Na to slúži SEO, teda optimalizácia pre vyhľadávače. To znamená vyplnený obsah webu, relevantný text obsahujúci kľúčové slová a registrovanie do internetových vyhľadávačov a katalógov.
SEO je ďaleko komplexnejšie, no minimálne takýto základ by mala mať každá web stránka.