V dnešnom článku sa pozrieme na to, koľko stojí reklama pre kaviareň. Nemáme v pláne rozoberať veľkú sieť kaviarní ale skôr sa pozrieme na lokálne kaviarne v menších mestách. Pozrieme sa aspoň na základné veci, ktoré prevádzkovateľov zaujímajú a považujú ich za dôležité.
Marketing či reklama pre kaviareň týmito bodmi ale určite ešte nekončí.
Billboard v meste a reklamná plachta
V prípade lokálneho a malého biznisu ako je napríklad kaviareň v meste nepotrebujete horibilný rozpočet na billboardovú kampaň. Kľudne Vám bude vo vašej lokalite stačiť aj jeden navádzací billboard, ktorý bude ľuďom v okolí pripomínať chutnú a skvelú kávu v príjemnom prostredí.
Samozrejme billboard by mal spĺňať aj iný účel. Mal by spoľahlivo dokázať naviesť človeka priamo do vašej kaviarne. Okrem príjemnej grafiky by mal obsahovať adresu a kontakt na kaviareň. Vzhľadom na polohu kaviarne je potrebné zvážiť, či billboard umiestníte k ceste pre vodičov alebo pre peších zákazníkov.
Billboard môže byť taktiež nahradený reklamnou plachtou. Priestor pre billboard, banner či reklamnú plachtu pre vašu kaviareň si v meste dokážete prenajať už od jednej plochy. Taktiež výroba, tlač a lepenie billboardu či plachty nebude problém už od jedného kusu.
Cena za prenájom plochy pre billboard sa pohybuje v závislosti od konkrétneho mesta a tiež lokality v danom meste. Grafický návrh pre billboard či vylepenie billboardu by mohla byť v cene nájmu reklamnej plochy!
Cena za billboard sa takiež môže odvíjať od počtu reklamných plôch ako aj od doby nájmu reklamnej plochy. Ak si prenajmete billboard na dobu 12 mesiacov, je možné, že cena za 1 mesiac bude nižšia ako by ste uzatvorili zmluvu na dobu 3 mesiacov.
- Nájom plochy v meste Michalovce sa pohybuje od 70 do 200 eur mesačne. (Ceny sú zvyčajne uvádzané bez DPH)
Vizitky do kaviarne
“Vizitky” ktoré obsahujú informácie o kaviarni:
tel. číslo, email, web, facebook stránku, adresu prevádzky … by mali byť samozrejmosťou. Zákazník, ktorý navštívi kaviareň po prvý krát ma zvyčajne nutkanie si takúto vizitku zobrať.
Odporúčame využiť obojstrannú tlač a využiť tak všetok priestor a potenciál vizitky. Okrem príjemnej a zaujímavej grafiky môžte využiť aj priestor na fotku alebo informovať o zaujímavostiach, otváracích hodinách či akciách.
Dobrá agentúra vám môže dohodnuté množstvo vizitiek dodávať postupne. Napríklad v letných mesiacoch môže jedna strana vizitky informovať o tom, že v mesiacoch máj, jún, júl, august na zákazníkov čaká letná terasa alebo miešané osviežujúce drinky. A dodá vám 400 ks vizitiek. V decembri vám agentúra dodá len 100 ks vizitiek, ktoré budú na zadnej strane komunikovať Silvestrovský večierok vo vašej kaviarni.
- Grafický návrh zvykne byť pri tlači vizitiek už započítaný v cene. Cena za tlač sa odvíja od počtu tlačených vizitiek. Zvyčajne môžme počítať s cenou od 0,04 eur/kus až po 0,12 eur/kus. Napríklad 1 000 ks vizitiek stojí 40 eur. Nejde teda o žiadnu vysokú položku – nech na vašej prevádzke určite nechýbajú!
Web stránk + blog o káve a víne
Nezabúdajte na kvalitu webstránky. Určite nájdete ponuku na tvorbu webstránky už od 100 eur! Takýmto ponukám sa už zdiaľky vyhýbajte.
Váš web by mal byť jednoducho nájditeľný v ponuku ostatných kaviarní v meste alebo vašom okolí. Mal by byť rýchli a určite responzívny – teda optimalizovaný pre všetky mobilné zariadenia: PC, mac, tablet, smartfón! Nazabúdajte na fakt, že dnes už viac ako 50% návštev pochádza z mobilných zariadení, ktorým kraľujú smartfóny. Ak postavíte svoj web na starých aj keď možno lacných technológich, prídete o viac než polovicu návštevníkov!
- Vytvorenie modernej webstránky s blogom sa pohybuje od 450 po 870 eur v závyslosti od funkcionalít.
Content marketing alebo obsahový marketing si dnes môže dovoliť robiť aj lokálne podnikanie ako je napríklad malá kaviareň. Vďaka webstránke môžte celkom jednoducho a lacno prinášať vašim súčasným a budúcim zákazníkom informácie o vašich akciách, ktoré pripravujete. Môžte ľudí informovať o novinkách, ktoré pripravujete alebo písať o kvalite a pôvode kávy, ktorú podávate.
- Tvorba článku od copywritera s gramatickou korektúrou stojí od 10 do 20 eur.
Články z blogu následne môžte šíriť a zdieľať prostredníctvom sociálnych sieti ako je napríklad facebook.
Správa sociálnych sietí. Facebook a instagram
Facebook ako aj instagram sú skvelými nástrojmi na šírenie informácii a komunikáciu s fanúšikmi a zákazníkmi. Prakticky všetky vaše novinky, ktoré dokážete veľmi efektívne komunikovať prostredníctvom sociálnych sietí ako je instagram a facebook. Môžte taktiež cieliť vďaka platenej reklame na ľudí, ktorí žijú vo vašom meste (taktiež môžte cieliť na pohlavie, vek alebo záujmy).
Instagram je skvelým nástrojom, ktorý využijete pre fotky zákuskov, miešaných nápojov a podobne.
Tvorbu obsahu ako ako aj vytváranie kampaní a ich vyhodnocovanie môžte nechať vo svojej réžii. Ak ale nechcete vyhadzovať peniaze von oknom a dosahovať čo najlepšie výsledky, zverte sociálne siete odborníkom.
Zapaľovače do kaviarne
Kaviarne sú miestom, kde sa zvykne fajčiť. Mnoho kávičkárov si nevie predstaviť vychutnať si kávu bez toho, aby si zapálili. Jednoducho povedané, fajčiari tvoria silnú a pomerne veľkú časť zákazníkov kaviarní.
Rovnako ako môže papierová vizitka slúžiť ako reklama z rúk do rúk – kedy jeden zákazník podáva informáciu druhému prostredníctvom vizitky, tak funguje aj reklama kedy fajčiar podáva zapaľovať inému fajčiarovi. Môže sa to odohrávať na úplne inom mieste mimo vašej kaviarne no vaše logo a informácie na zapaľovači, ktorý putuje medzi fajčiarmi by mal splniť svoju úlohu.
Životnosť a efektivita takéhoto zapaľovača je podstatne vyššia ako u klasickej vizitky. Vyžaduje si to ale aj väčší náklad ako pri papierových vizitkách.
- Počítajme s nákladom 50 ks. Pri tak nízkom náklade je možné dostať sa s cenou základného modelu zapaľovača na 0,90 eur. V tejto cene je už zahrnutý grafický návrh a tlač grafiky na samotné zapaľovače. Zvyčajne ide o jednorázové zapaľovač s jednostrannou potlačou.
PR článok v lokálnych médiách
V tomto bode máme na výber 2 možnosti. Jedna je ísť cestou tlačených médií. Ta druhá využíva možnosť publikovať PR článok v online médiách. Záleží samozrejme od konkrétneho mesta, vašej cieľovej skupiny (prevažne máme namysli vek, príjem a podobne) ako aj od možností. Nie všetky menšie mestá majú na výber medi tlačenou formou a online magazínom. Určite ale vyberáme medzi lokálnymi médiami.
Výhoda online logálneho magazínu oproti tomu tlačenému je hlavne to, že článok vypublikovaný online je často krát lacnejší než článok v tlačenom médiu. Ta podstatná výhoda je ale fakt, že článok, ktorý je online sa nezvykne z webu mazať. Ostáva teda na webe nastálo. To hodnotné ale čo môžte získať je spätný odkaz, link a teda preklik na váš web alebo blog.
Tlačené médium zvykne v drvivej väčšine končiť v odpadkovom koši. Článok, ktorý je online tiež dokážete zdieľať na sociálnych sietiach a taktiež dokážete lepšie merať reálnu čítanosť vášho PR článku a taktiež sledovať preklik na váš web.
- Publikovanie PR článku záleží od samotného média. Článok v Michalovských online magazínoch sa pohybuje od 20 do 100 eur. Napísanie PR článku sa cenovo pohybuje od 10 do 50 eur.
Reklamný textil pre kavareň
Nezabúdajme na dôležitú súčasť každej prevádzky. Textil či už sú to tričká, košele alebo zástery dokážeme vyšiť alebo potlačiť vkusným sloganom alebo logom kaviarne. Dokonca samozrejme dodať aj textil bez potlače. V akej cenovej hladine sa pohybuje reklamný textil pre kaviarne?
- tričko bez potlače (dámske alebo pánske)
- košeľa bez potlače (dámske alebo pánske)
- gastro zástera bez potlače (unisex)
- polo košeľa bez potlače (pánska)
Potrebujete reklamu pre svoju kaviareň? Vyskúšajte Contentpress
Teraz už zhruba vieme, koľko asi stojí reklama pre kaviareň a že nemusí ísť o vysoké a závratné sumy. Malé mesto a rodinný biznis často krát nepotrebuje drahé reklamné agentúry, ktoré si pýtajú závratné sumy za svoje služby. Reklama pre kaviareň sa môže zrealizovať aj za rozumné a prijateľné ceny, za ktoré môžete očakávať vysokú kvalitu.
V prípade, ak chcete vyskúšať otestovať naše služby, radi sa stretneme na vašej prevádzke pri dobrej káve.