Nové trendy v reklame
Trendy v reklame sa vyvíjali pomaly z tlačenej reklamy a televíznych spotov na nové premyslené marketingové stratégie. Tie dnes zahŕňajú QR kódy, co-branding, obsahový marketing, PPC kampane a chat botov.
Zatiaľ čo tlač a televízia sú neustále v reklamnom priemysle, nové technológie otvárajú ďalšie možnosti, ako osloviť spotrebiteľov. Pre firmy a značky, ktoré chcú ísť s dobou interaktívnych reklám, tieto trendy v reklame môžu výrazne pomôcť.
Ak si už nejakú dobu kladiete otázku:
“Aké sú overené trendy v reklame?”
tu je niekoľko odpovedí:
QR Kódy
Medzi už overené trendy v reklame patrí aj QR kód alebo kód “rýchlej odozvy”. Ide o dvojrozmerný symbol podobný čiarovému kódu. QR kód vyvoláva digitálnu akciu pri naskenovaní pomocou čítačky QR kódov. V reklame získal trakciu ako interaktívny nástroj, v ktorom spotrebitelia môžu skenovať kód a získať ďalšie informácie o produkte alebo propagácii.
Pri naskenovaní pomocou smartfónu môže QR kód vyvolať niekoľko akcií, napríklad otvorenie webových stránok, uskutočnenie telefonického hovoru alebo odosielanie SMS správy.
Môžte si vytvoriť svoj vlastný bezplatný QR kód pomocou generátora QR code a umiestnite symbol na vizitky, brožúry, kupóny, letáky alebo e-book.
Co-branding
Co-branding alebo teda “spoločná značka” je trendom v reklame, ktorý kombinuje reklamné úsilie dvoch alebo viacerých značiek a vytvára nový spotrebný produkt. Medzi najnovšie príklady spoločnej spolupráce patria napríklad vozidlá Ford F150 a motocykle Harley Davidson a Apple a Nike.
Tieto značky spolupracovali na vytvorení nových spotrebných produktov, ktoré zvyšujú povedomie o značke a zároveň zvyšujú záujem spotrebiteľov o nové výrobky. Podniky si môžu túto spoluprácu zobrať ako príklad a pokúsiť sa spustiť spoločnú reklamnú kampaň s inou uznávanou lokálnou spoločnosťou.
Ďalší dobrý príklad co-brandingu je firma Uber s aplikáciou Spotify. Cieľom tohto partnerstva bolo to, aby používatelia Spotify mohli počúvať svoje obľúbené skladby, keď sedia v taxíku Uber. Keď čakáte na príchod auta, môžte si pripraviť zoznam skladieb alebo hŕsť pesničiek, ktoré začnú hrať hneď ako nastúpite do taxíku.
Poskytuje to exkluzívny zážitok pre jazdcov Uberu a zákazníci spoločnosti Spotify majú ďalší dôvod platiť za prémiové členstvo a zároveň dávajú obom spoločnostiam jedinečnú diferenciáciu v porovnaní s konkurenciou ako sú napríklad Lyft, iTunes, Pandora a YouTube.
Výhody a nevýhody co-brandingu
Existuje niekoľko výhod, ktoré sa týkajú spoločnej značky v co-brandingu, ktoré zahŕňajú:
- generovanie príjmu z licenčných poplatkov
- zdieľanie rizika
- väčšia dôvera zákazníkov k výrobku
- zvýšené príjmy z predaja
- technologické výhody
- širší rozsah z dôvodu spoločnej reklamy
- zvýšený prístup k novým finančným zdrojom
- lepší obraz produktu prostredníctvom spolupráce s inými renomovanými značkami
Podobne ako každá iná forma marketingu, dokonca aj takáto spolupráca nie je bez určitých rizík a obmedzení, ktoré zahŕňajú:
- Ak je vízia, hodnoty a etika značiek odlišná, partnerstvo môže v budúcnosti zlyhať
Hľadanie spojenectva so zlými značkami neposkytne zákazníkovi hodnotu a nebude schopná splniť svoje očakávania, čo povedie k zlyhaniu produktu - Firmy by si mali veľmi dobre premyslieť s kým a ako budú plánovať spoluprácu na spoločnom produkte alebo službe, čo bude buď viesť k spoločnému úspechu, alebo spoločnému zlyhaniu.
Obsahový marketing
Obsahový marketing je termín, ktorý začal získavať popularitu niekedy v roku 2003 so vznikom sociálnych sietí, ako sú Facebook a Twitter.
Obsahový marketing zahŕňa inzeráty (články z novín alebo časopisov, ktoré sú písané redakčne na propagáciu vášho produktu), blogy alebo akýkoľvek iný druh obsahu, ktorý je zverejnený na internete na propagačné účely.
Je to strategický marketingový prístup zameraný na vytváranie a distribúciu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu s cieľom prilákať a udržať si jasne definované publikum. Ako forma reklamy je obsahový marketing efektívny pri vytváraní povedomia o príbehu značky.
Od vzniku sociálnych médií obsahový marketing posilnil prepojenia medzi spotrebiteľmi a značkami pri vytváraní nového reklamného prostriedku. Malé podniky môžu využívať silu obsahového marketingu tým, že blogujú na svojom vlastnom firemnom blogu, ktorý môže byť súčasťou firemného webu.
Predpokladá sa, že tento trend v reklame tu s nami bude ešte veľmi, veľmi dlho.
Marketing bez dobrého obsahu nemôže existovať
Bez ohľadu na to, aký typ marketingovej taktiky používate, obsahový marketing by mal byť súčasťou vášho procesu. Ide o trend v reklame, ktorý pretrváva dlhodobo.
Kvalitný obsah je súčasťou všetkých foriem marketingu:
- Marketing v oblasti sociálnych médií: marketingová stratégia obsahu prichádza pred vašou sociálnou mediálnou stratégiou.
- SEO: Vyhľadávače odmeňujú podniky, ktoré publikujú kvalitný, konzistentný obsah.
- Vzťahy s verejnosťou: úspešné stratégie v oblasti vzťahov s verejnosťou sa zaoberajú otázkami, ktoré majú zaujať čitateľov, nie ich podnikanie.
- PPC: Aby vám fungovalo Pay per click, budete potrebovať veľmi dobrý obsah.
- Obsahová stratégia: Obsahová stratégia je súčasťou väčšiny stratégií marketingu obsahu.
PPC kampane a nástroj Google Ads
Spotrebitelia používajú web na nájdenie mnohých vecí vrátane podnikov a značiek. Pokiaľ ide o využívanie prostriedkov na oslovenie spotrebiteľov, inzerenti používajú na vytvorenie online reklamných kampaní nástroje ako Google Ads. Služba Ads je produkt spoločnosti Google, ktorý umožňuje podnikom vytvárať online reklamy. Tento už overený trend v reklame využíva kľúčové slová a parametre rozpočtu zamerané na svojich hlavných zákazníkov.
Inzerent si určí svoj rozpočet na mesačnej alebo aj dennej báze. Dokáže veľmi presne zacieliť svoju reklamu na cieľovú skupinu spotrebiteľov.
Okrem Google Ads taktúto formu PPC kampaní poskytuje tiež Seznam pomocou nástroja Sklik. Facebook má taktiež nástroj pre PPC kampane, ktorý sa nazýva Facebook Ads.
Chat boti
Vskratke “chatovací robot”, je počítačový program, ktorý simuluje ľudský rozhovor alebo rozhovor cez umelú inteligenciu. Chatový bot zvyčajne komunikuje s reálnou osobou, ale vyvíjajú sa tiež aplikácie, v ktorých môžu dva chat boti komunikovať navzájom.
Chatove roboty sa používajú v aplikáciách ako je napr. zákaznícky servis alebo call centrum.
Chat boti používané na tieto účely sú zvyčajne obmedzené na konverzáciu týkajúcu sa konkrétneho účelu. Môžme si to vysvetliť na príklade, v ktorom znovu spomenieme spoločnosť Uber. Táto spoločnosť používa okrem osobných rozhovorov taktiež aplikácie na odosielanie správ na zacielenie svojich zákazníkov.
Zákazníci si môžu objednať tento taxík cez aplikáciu Facebook Messenger, ktorý je prepojený s týmito taxíkmi. Na Messengeri dostanú priamo cez Uber chat bota stav ich rezervácie a lokácie medzi nimi a Uber taxíkom.
To pre zákazníka znižuje kroky, ktoré potrebuje pre objednanie Uber taxíka a umožňuje im uskutočniť nákup bez toho aby museli opustit svoju obľúbenú aplikáciu.
Vyzerá to tak, že boti s nami ešte nejakú chvíľu zostanú a tento trend v reklame sa tak skoro nezmení.
Vstupné stránky
V digitálnom marketingu je vstupná stránka samostatná webová stránka vytvorená špeciálne pre marketingovú alebo reklamnú kampaň. Je to miesto, kde na web stránke návštevník “pristane”, keď klikne na reklamu Google AdWords alebo podobnú reklamu.
Vstupné stránky sú navrhnuté s jediným cieleným cieľom – známym ako výzva na akciu (Call to Action). V dnešnej dobe, mať web stránku je absolútne minimum, ktoré by si firma mala zabezpečiť.
Ak chcete čo najlepšie využiť svoju webovú stránku, musíte do nej pridať vrstvy a jeden z najlepších spôsobov, ako to dosiahnuť, je zahrnúť viacero vstupných stránok. A povieme vám aj prečo.
Vstupné stránky vám umožňujú prispôsobiť vaše ponuky
Ak čerpáte peniaze do kampane PPC, chcete vidieť návratnosť investícií. Ak ste oboznámení s anatómiou perfektnej stratégie PPC kampane, viete, že by ste sa mali sústrediť na konkrétne produkty. Pokúšať sa pokryť každý produkt vás doslova vysaje. Umiestnením reklám na Facebook alebo Google pre vaše najobľúbenejšie produkty a služby môžete na svoje webové stránky prilákať viac ľudí.
Vstupné stránky vytvárajú efektívnejšie mobilné kampane. Naše online využitie sa rýchlo presúva z desktopov na smartfóny. Je teda čoraz dôležitejšie, aby firmy mohli osloviť zákazníkov tam, kde trávia najviac času.
Zákazníci sa môžu stretnúť s vašou reklamou počas trávenia času na sociálnych sietiach, vyhľadávaním kľúčových slov, alebo skenovaním QR kódu.
V každom prípade chcete mobilnú vstupnú stránku špecifickú pre každý zdroj.
Vstupné stránky uľahčia segmentáciu zákazníkov
Znalosť a informácie sú veľkou silou v marketingu a ak získate pochopenie toho, na čo zákazníci reagujú pozitívne, môžete zefektívniť svoje reklamné úsilie. Ak každý poskytne svoj e-mail na rovnakej vstupnej stránke, neviete, čo ich priviedlo k tomu, aby poskytli tieto kontaktné údaje.
Ak však máte viacero vstupných stránok s rôznymi ponukami, získate jasnejšie pochopenie, ktoré ponuky fungujú a ktoré nie. To vám umožní segmentovať svoje publikum, eliminovať slabšie ponuky a prezentovať potenciálnych zákazníkov prostredníctvom cielených ponúk. Máte tiež viac informácií na aktualizáciu vašich kupujúcich.
Vstupné stránky zvyšujú hodnotenie vyhľadávačov
Čím viac vstupných stránok máte, tým viac je pravdepodobné, že si vás vyhľadávače (ako napríklad Google) všimnú, najmä ak sú dobre urobené. Zapojte svoje kľúčové slová do vstupnej stránky. Nezabudnite ale, že nie je dobré použiť rovnaké kľúčové slová pre všetky vaše vstupné stránky.
Okrem toho propagujte svoju vstupnú web stránku tak, že ju spojíte v reklamách a príspevkoch vašich blogov. Vyhľadávač Google uprednostňuje vo vyhľadávaní stránky, na ktoré odkazuje veľa kvalitných externých zdrojov, pretože to signalizuje dôveryhodnosť a popularitu.
Chcete, aby zákazníci vstúpili a zostali na vašej web stránke, až kým neuskutočnia nákup! A nie aby odišli priamo na web stránku vášho konkurenta.
Vytvorenie viacerých vstupných stránok vám pomôže získať viac informácií o svojich zákazníkoch a zistíte tak, čo funguje najlepšie.
Trendy v reklame a reklamná agentúra
Mnohé trendy v reklame, ktoré fungujú a dlhodobo pretrvávajú dnes využívajú sofistikovavné nástroje pre ich správu ako napríklad PPC kampane a nástroj Google Ads. Ak chcete využívať tento trend a vyťažiť z neho čo najviac, je potrebné najať si PPC špecialistu. Na obsahový marketing potrebujete copywritera. Každý z nástrojov (nie len tie, ktoré sme spomínali v článku) si dnes vyžadujú vedomosti, skúsenosti expertov na danú problematiku.
Mnoho firiem na to nemajú dostatočné kapacity. Či už ide o finančný rozpočet alebo ľudské zdroje. Preto stojí za zváženie vybrať si agentúru, ktorá vám dokáže poradiť, ktoré trendy v reklame by ste mali začať využívať vo svojej marketingovej stratégie.